گزارشگر «نیویورک تایمز» با «اسپوتنیک V» واکسینه شد

© Ministry of Health (Russia) /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن ضد کرونای روسی
 واکسن ضد کرونای روسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هیچگونه علایم حساسیت در کارمند نیویورک تایمز پس از واکسیناسیون مشاهده نشد.

به گزارش اسپوتنیک، اندریو کرامر کارمند بخش روسیه روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» با واکسن روسی «اسپوتنیک V» واکسینه شد. او اوایل ماه ژانویه پس از پر کردن فرم و پاسخ به سوالاتی در باره  بیماریهای مزمن و بیماریهای مرتبط با خون یا نارسایی های قلبی، واکسینه شد.

هلال‌ احمر ایران: ورود واکسن فایزر منتفی شد - اسپوتنیک ایران
هلال‌ احمر ایران: ورود واکسن فایزر منتفی شد

پزشک قبل از تزریق واکسن در باره وجود حساسیت و آلرژی از او سوال کرد. پس از تزریق او نیم ساعت در راهروی کلینیک منتظر ماند تا اگر حساسیتی بروز کند مورد درمان قرار بگیرد که خوشبختانه هیچگونه آلرژی به واکسن روسی مشاهده نشد.

به گفته وی، نظرات منفی در باره واکسن روسی، با سرعت ساخت آن و نه کیفیت دارو مرتبط است. ساختار واکسن روسی شبیه واکسن ساخت دانشگاه آکسفورد و «آسترازنس» است. او گفت که دچار عوارض جانبی آن مانند سردرد شدید و تب نشد.

واکسن روسی «اسپوتنیک V»در مرکز «گامالیا» تولید شده است و اولین واکسن ضد کرونا در روسیه و جهان است. 11 ماه اوت این واکسن به ثبت رسید. کارایی آن بر طبق نتایج اعلام شده 91 و 4 دهم درصد است و کارایی پیشگیرانه آن در مقابل موارد سخت بیماری 100 درصد اعلام شده است. کشورهای زیادی خواهان دریافت این دارو هستند. ارسال آن به آرژانتین و صرب آغاز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала