کره شمالی پهپاد های شناسایی با برد پرواز 500 کیلومتر می سازد

© Sputnik / Ilya Pitalevکره شمالی پهپاد های شناسایی با برد پرواز 500 کیلومتر می سازد
کره شمالی پهپاد های شناسایی با برد پرواز 500 کیلومتر می سازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات کره شمالی قصد دارند چنان هواپیماهای بدون سرنشین جدیدی را تولید کنند که بتوانند پروازهای شناسایی با برد تا 500 کیلومتررا انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری دولتی کره شمالی با استناد به کیم جونگ اون، رهبر این کشور اطلاع داده است.

علاوه بر این ، مقامات کره شمالی در حال برنامه ریزی برای استفاده از ماهواره نظامی برای عملیات شناسایی و جمع آوری اطلاعات هستند.

کره شمالی تسلیحات جدیدی را می سازد - اسپوتنیک ایران
کره شمالی تسلیحات جدیدی را می سازد

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در گزارش خود در هشتمین کنگره حزب حاکم در این کشور همچنین اعلام کرد اهداف پیونگ یانگ علاوه بر کاهش اندازه و وزن ، افزایش قدرت استراتژیک سلاح های هسته ای و برد تخریب آنها است که باید به 15 هزار کیلومتر برسد.  کیم جونگ اون گفت: "هدف تعیین شده دیگر بهبود قابلیت های حملات هسته ای پیشگیرانه و تلافی جویانه و  افزایش سطح دقت به منظور اصابت دقیق به هر هدف استراتژیک در شعاع 15 هزار کیلومتری است."

علاوه بر این ، رهبر کره شمالی از اتمام کار ساخت  یک زیردریایی هسته ای جدید خبر داد. کیم جونگ اون قول داد که این کشور به تولید سلاح هسته ای و بهبود فن آوری وارد کردن ضربات پیشگیرانه و تلافی جویانه ادامه خواهد داد.

 5ژانویه ، کنگره حزب حاکم  کارگر کره شمالی که اولین کنگره این حزب  از سال 2016 است آغاز شد اما معلوم نیست آیا این کنگره به کار خود پایان داده یا هنوز ادامه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала