دوروف سه افسانه در مورد تلگرام را زیر سوال برد

© Flickr / TechCrunchدوروف سه افسانه در مورد تلگرام را زیر سوال برد
دوروف سه افسانه در مورد تلگرام را زیر سوال برد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پایه‌گذار تلگرام شایعات و افسانه‌ها درباره این پیام رسان را زیر سوال برد.

به گزارش اسپوتنیک، پاول دوروف، پایه گذار تلگرام، سه افسانه موجود در مورد این تلگرام را زیر سوال برد. به گفته وی سیاست جدید پیام رسان WhatsApp سرعت انتقال کاربران به تلگرام را تسریع کرده است.

پیش از این ، توسعه دهندگان پیام رسان WhatsApp توافق نامه کاربر را به روز کردند و یک بند در مورد انتقال اطلاعات شخصی به فیس بوک اضافه کردند. اکنون hatsApp ، به عنوان بخشی از شرکت فیس بوک، داده های مربوط به کاربر، سلیقه و عادت های او را با تمام برنامه های خود به اشتراک می گذارد.

به گفته دوروف، میلیون‌ها نفر از این اقدام خشمگین هستند، بنابراین "انتقال" کاربران از واتس اپ به تلگرام سرعت گرفته است. بنیانگذار این پیام رسان همچنین در مورد ربات هایی که اطلاعات نادرستی درباره تلگرام در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند، گزارش داد.

رکورد تاریخی واتس آپ در زمان تحویل سال نو  - اسپوتنیک ایران
رکورد تاریخی واتس آپ در زمان تحویل سال نو

از سخنان وی چنین برمی آید که سه افسانه وجود دارد:

1.     "کد تلگرام "متن‌باز نیست." دوروف نوشت که همه برنامه‌های تلگرام از سال 2013 به بعد متن‌باز هستند. وی گفت که رمزگذاری و API (واسط برنامه‌نویسی کاربردی) مستند است و هزاران بار توسط کارشناسان امنیتی بررسی شده است.

2.     "تلگرام یک پیام رسان روسی است". طبق بیانیه دوروف، این پیام رسان هیچ سرویس و دفتری در روسیه ندارد و از سال 2018 تا 2020 این برنامه در این کشور مسدود شده است.

3.     تلگرام رمزگذاری نشده است. همانطور که بنیانگذار این پیام رسان گفت، هر چت در تلگرام از لحظه راه اندازی برنامه رمزگذاری می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала