تحویل تبلت خدمه پرواز هواپیمای اوکراینی به کی یف

© AP Photo / Mohammad Nasiriتحویل تبلت خدمه پرواز هواپیمای اوکراینی به کی یف
تحویل تبلت خدمه پرواز هواپیمای اوکراینی به کی یف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات اوکراین تائید کردند که تبلت خدمه پرواز هواپیمای ساقط شده در تهران را دریافت کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر دادستانی کل اوکراین اعلام کرد که تبلت خدمه پرواز هواپیمای اوکراینی که در ایران سقوط کرده را از تهران دریافت کرده است.

سرگذشت بوئینگ اوکراینی سرنگون شده در 6 ماه اخیر - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سرگذشت بوئینگ اوکراینی سرنگون شده در ۱ سال اخیر

سرویس مطبوعاتی دادستان کل اوکراین در ماه اکتبر اعلام کرد که ایران در جریان مذاکرات در زمینه تحقیقات حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در حومه تهران، وعده داده تا یکی از مدارک مهم، یعنی کیف الکترونیکی پرواز، را تحویل دهد. این دفتر اعلام کرد که تحقیقات جامع برای تعیین دلیل سقوط این هواپیما و میزان خسارات وارده در جریان است.

دفتر دادستانی کل اوکراین اعلام کرد: سال گذشته میلادی دو دور مذاکرات با طرف ایرانی، به ویژه در رابطه با همکاری در چارچوب تحقیقات قضایی صورت گرفت. ماه دسامبر 2020 ایران تبلت پیدا شده در محل حادثه را برای تحقیقات به اوکراین تحویل داد.

دادستانی اوکراین ضمن اشاره به اینکه طرح گزارش نهایی حادثه سقوط را دریافت کرده، گفت که تحقیقات و مطالعه این تبلت نیز آغاز شده است.

شابان ذکر است که هشتم ژانویه سال گدشته میلادی، یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی که با 167 مسافر و 9 خدمه پروازی در حال پرواز به مقصد کی یف بود، در منطقه‌ای بین پرند و شهریار (ایران) سقوط کرد. تمام مسافران این پرواز جان خود را از دست دادند. اغلب مسافران این پرواز ایرانی و سایر سرنشینان آن از اتباع کشورهای اوکراین، کانادا، آلمان، سوئد و افغانستان بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала