اعلام قرنطینه و حکومت نظامی در یکی از شهرهای چین

© AP Photo / Mark Schiefelbeinاعلام قرنطینه و حکومت نظامی در یکی از شهرهای چین
اعلام قرنطینه و حکومت نظامی در یکی از شهرهای چین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شهر شیجیاژوانگ چین با 11 میلیون نفر جمعیت ، پس از کشف 120 مورد ابتلا به ویروس کرونا قرنطینه و حکومت نظامی اعلام شده است.

به گزارش اسپوتنیک،  این خبر توسط تلویزیون دولتی چین اطلاع داده شده و در این باره فیلمی در پلتفرم  Weibo منتشر شده است.

120 مورد بالاترین میزان ابتلا به کرونا  در پنج ماه گذشته در چین است. مدارس و مجتمع های مسکونی در شهر شیجیاژوانگ و راه های ورود به این شهر بسته  و رسانده بسته ها پستی و نامه ها به مدت سه روز متوقف شده است . علاوه بر این ، 5000 مرکز تست کرونا  در شیجیاژوانگ برای مهار شیوع ویروس افتتاح شده است.

کرونا در ایران؛ فوت ۸۵ بیمار در شبانه روز گذشته - اسپوتنیک ایران
کرونا در ایران؛ فوت ۸۵ بیمار در شبانه روز گذشته

فنگ زیجیان ، معاون مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های چین (CDC) ، خاطرنشان کرد که این شیوع به احتمال زیاد در رابطه با نوع جدید ویروس کرونا است که از اروپا وارد چین شده است.

پیش از این در ایالات متحده ، روایت خود را از منشا ویروس کرونا مطرح کردند. طبق گفته دونالد ترامپ ، رئیس جمهورفعلی  امریکا،   همه گیری کووید 19 در رابطه با  نشت ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در چین بوده است.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس سال 2020 شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. گفته شد ویروس کرونا ابتدا در اواخر دسامبر سال 2019 میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرده است . در آن زمان  مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چندین ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده و فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد است. برخی از مبتلایان دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала