پرداخت غرامت 2.5 میلیارد دلاری در پرونده تبانی بر سرهواپیمای بوئینگ 737 مکس

اشتراک
شرکت بوئینگ اعتراف کرد که دو نفر از کارکنان آن اطلاعات ناقصی را در مورد سیستم تقویت مانور به اداره هواپیمایی فدرال آمریکا منتقل کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، بوئینگ در چارچوب حل و فصل قضیه تبانی بر سر هواپیمای بوئینگ 737 MAX 2.5 میلیارد دلار پرداخت خواهد کرد. این خبر روز پنجشنبه توسط رویترز با استناد  به وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام شد.

این شرکت 244 میلیون دلار جریمه به وزارت دادگستری ، 1.77 میلیارد دلار غرامت به مشتریان و 500 میلیون دلار غرامت به صندوق قربانیان سقوط هواپیما پرداخت خواهد كرد.

پروازهای آزمایشی بوئینگ 737 مکس از 29 ژوئن آغاز می‌شود - اسپوتنیک ایران
پروازهای آزمایشی بوئینگ 737 مکس از 29 ژوئن آغاز می‌شود

دیوید برنز،  دستیار موقت دادستان کل آمریکا گفت : "سقوط غم انگیز پرواز 610  شرکت  Lion Air Flight  و پرواز302  شرکت Ethiopian Airlines Flight  واقعیت های کلاهبرداری و فریبکاری کارکنان یکی از برجسته ترین هواپیماسازان جهان را آشکار کرد."

طبق اسناد نتشره  ، شرکت بوئینگ اعتراف کرد که دو نفر از کارمندان آن اطلاعات ناقصی را در مورد عملکرد سیستم تقویت مانور به اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده ارسال کرده اند.

در تاریخ 10 مارس 2019 ، بوئینگ 737 MAX 8 شرکت هواپیمایی اتیوپی در اتیوپی سقوط کرد که منجر به کشته شدن 157 نفر شد. در تاریخ 29 اکتبر 2018 ، 189 نفر قربانی سقوط هواپیمای مدل مشابه شرکت Lion Air در اندونزی شدند. بوئینگ اعتراف کرد که در هر دو مورد قبل از سقوط هواپیما در سیستم بهبود قدرت مانور سوءعملکرد وجود داشته است. پس از آن ، بسیاری از کشورها از جمله روسیه ، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دلایل ایمنی فعالیت هواپیماهای این مدل را به حالت تعلیق درآوردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала