ترامپ معاملات با سرویس های پرداختی چینی را ممنوع کرد

© REUTERS / ERIN SCOTTترامپ معاملات با سرویس های پرداختی چینی را ممنوع کرد
ترامپ معاملات با سرویس های پرداختی چینی را ممنوع کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا محدودیت های جدیدی را علیه چین اعمال نموده و فرمان منع معاملات مالی با دارندگان هشت نرم افزار چینی برای پرداخت های موبایل را امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، لیست تحریمی امضا شده توسط ترامپ،  Alipay متعلق به Ant Group Джека Ма و همچنین WeChat Pay ، CamScanner ، QQ Wallet ، SHAREit ، Tencent QQ ، VMate و WPS Office را در بر می گیرد.

14. در امور فرانسه هدف واقعی ترامپ، اتحادیه اروپا بود. طبق معمول او جمله قدیمی را تکرار کرد: - اسپوتنیک ایران
ترامپ: اتحادیه اروپا نسخه بدتر چین در ابعاد کوچک‌تر است

در فرمان ترامپ گفته شده است كه ایالات متحده آمریکا برای حفاظت از امنیت ملی خود باید "اقدامی تهاجمی" علیه توسعه دهندگان برنامه های تلفن همراه چینی انجام دهد. در این سند آمده است: "جمع آوری داده ها" به چین امکان می دهد محل کارمندان و پیمانکاران فدرال را ردیابی کند و پرونده های حاوی  اطلاعات شخصی کاربران را ایجاد کند.

دونالد ترامپ به وزارت بازرگانی آمریکا دستور داده كه تعیین کند کدام معاملات ممنوع شود . ممنوعیت معاملات مالی طی 45 روز اعمال می شود. رویترز گزارش داد  رئیس جمهور منتخب جو بایدن ممکن است در اولین روز ریاست جمهوری خود ، یعنی 20 ژانویه ، این دستور را لغو کند.

در ماه اوت ، ترامپ دستوراتی را امضا کرد که برخی معاملات با WeChat و TikTok در ایالات متحده را ممنوع می کنند. در صورت عملی شدن این دستورات ، برنامه های چینی در ایالات متحده مسدود شده و اپل و آلفابت باید WeChat و TikTok را از فروشگاه های نرم افزار  خود حذف کنند. با این حال ، دادگاه ها از اجرای  این محدودیت ها جلوگیری کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала