چین، تفکر آمریکایی درباره منشاء ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان را رد کرد

© AFP 2023 / Nicolas Asfouriچین، تفکر آمریکایی درباره منشاء ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان را رد کرد
چین، تفکر آمریکایی درباره منشاء ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان را رد کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه چین بار دیگر در واکنش به سخنان «مت پوتینگر» معاون مشاور امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا مبنی بر پیدایش ویروس کرونا از ازمایشگاه ویروس شناسی ووهان، این ادعا را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، "وا چون اینگ" سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز دوشنبه در نشست خبری روزانه در پکن افزود: تا کنون تقریبا تمامی دانشمندان و کارشناسان ارشد از جمله متخصصان پیشگیری بیماری در داخل آمریکا، ساخت و انتشار ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان در چین را تکذیب کرده اند.

 شهر ووهان چین چگونه از شر ویروس کرونا خلاص شد؟ - اسپوتنیک ایران
شهر ووهان چین چگونه از شر ویروس کرونا خلاص شد؟

او گفت: خبرنگاران رسانه های آمریکا نیز از پژوهشگاه ویروس شناسی ووهان بازدید کرده و با متخصصان و مدیران این پژوهشگاه مصاحبه انجام داده و این ادعا را رد نمودند

سخنگوی وزارت خارجه چین با غیر قابل باور خواندن ادامه دروغ از سوی "مَت پوتینگر" به عنوان یکی از مقامات عالی رتبه دولت آمریکا گفت: نمی دانم پوتینگر به نمایندگی از دولت آمریکا و یا از سوی خودش این ادعا را بیان می کند، اما اگر از سوی دولت این ادعا را مطرح کرده باید مدارک خود را ثابت کند.

وی افزود: با توجه به وجود اطلاعاتی در ارتباط با پایگاه دتریک و شیوع "آنفلوآنزا" در پاییز سال 2019 و همه گیری کووید 19 که رسانه های داخلی آمریکا افشا کرده اند، چرا آمریکا تا کنون به کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اجازه تحقیق درباره منشاء این ویروس را نداده است.  

گفتنی است، ویروس کرونا نخستین بار اواخر سال 2019 میلادی در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد اما چین معتقد است شناسایی این ویروس در ووهان دلیلی بر اینکه این کشور منشا تولید این ویروس باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала