درگیری نظامیان در مرز دو ابرقدرت هسته‌ای + ویدئو

© AP Photo / Manish Swarup هند و چین در مرز دو کشور
 هند و چین در مرز دو کشور  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نظامیان دو کشور در مرز بین چین و هند بسوی یکدیگر سنگ پرتاب کردند.

به گزارش اسپوتنیک، درگیری  تن به تن در مرز دو ابرقدرت هسته ای چین و هند به صورت یک فلیم ویدئویی منتشر شد. زمان ضبط این فیلم اعلام نشده است. در این فلیم نبرد تن به تن سربازان و پرتاب سنگ و چوب بسوی یکدیگر دیده می شود.

اعلام شده است که این درگیری در ارتفاع 5104 متری رخ داده است. در یکی از سایت های چینی اعلام شده که این درگیری اواسط دسامبر رخ داده است.

روز 30 دسامبر، وزارت دفاع هند اعلام کرد که چین به تقویت مواضع خود در مرز با آن کشور ادامه میدهد که ممکن است به تشدید درگیری بیانجامد. طرف هند به برگزاری دور نوبتی مذاکرات فراخواند. پکن و دهلی نو پیمانی را به امضا رساندند که بر طبق آن نظامیان دو کشور برای حفظ جان سربازان از کاربرد سلاح گرم خودداری می کنند.

شایان ذکر است که 16 ماه ژوئن در همانجا، دهها سرباز ارتش هند در زمان درگیری با استفاده از پرتاب سنگ و چوب به سوی یکدیگر کشته شدند. پس از آن بارها برای  حل مسائل موجود تلاش هایی صورت گرفت. دو توافق چین و هند به تاریخ 1993 و 1996 نتیجه دلخواه ببار نیاورده‌اند. دو ناحیه در بخش مرزی در شمال –شرق کشمیر و شمال ایالت آروناچال پرادا، همچنان نواحی مورد اختلاف باقی مانده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала