آیا کارآزمایی بالینی واکسن‌های «اسپوتنیک V» و «آسترازنس» در اوکراین انجام خواهد شد؟

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن اسپوتنیک وی کرونا
واکسن اسپوتنیک وی کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیاد سرمایه گذاری های مستقیم روسیه آماده است کارآزمایی بالینی واکسن ها در اوکراین را آغاز کند.

به گزارش اسپوتنیک، کریل دمیتریف رئیس بنیاد سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه اعلام کرد که بنیاد تحت ریاست وی برای آغاز کارآزمایی بالینی واکسن های «اسپوتنیک V» و «استرازنس» (AstraZeneca ) بطور مشترک در اوکراین آماده است.

وی در ادامه گفت:«ما آماده هستیم فناوری تولید واکسن خودمان را در اختیار اوکراین بگذاریم.  ما حتی برای آغاز کارآزمایی بالینی واکسن « اسپوتنیک V» و « آسترازنس»( AstraZeneca) بطور مشترک در اوکراین آماده هستیم. از اینرو ما برای هرگونه همکاری با اوکراین ابراز آمادگی می کنیم، زیرا معتقدیم واکسن خارج از سیاست است».

یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین - اسپوتنیک ایران
وزارت خارجه اوکراین: ایران پیشنهاد پرداخت غرامت را پس گرفت

مدتی قبل ویکتور مدودچوک رئیس فراکسیون پارلمانی اوکراین « پلتفرم اپوزیسیون – برای زندگی» اعلام کرده بود که شرکت خارکوف « بیولک»  در خصوص ثبت دولتی واکسن « اسپوتنیک V» کرونا به وزارت بهداشت و بهداری اوکریان مراجعه کرده است.

ویکتور لیاشکو معاون وزیر بهداشت اوکراین اعلام کرد که شایعات مربوط به ثبت واکسن روسی ضد کووید -19  دور از واقعیت است و در کشور وی از واکسنی استفاده خواهد شد که سومین فاز کارآزمایی بالینی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد.

قبلا دنیس اشمیگال  نخست وزیر اوکراین اعلام کرده بود که کشور وی نمی تواند از واکسن روسی استفاده کند، زیرا این واکسن هنوز فاز سوم  کارآزمایی بالینی را پشت سر نگذاشته است و فعلا صحبتی در باره خرید واکسن روسی درمیان نیست.

دمیتری کولب، وزیر امورخارجه اوکراین، واکسن « اسپوتنیک V» روسیه را « سلاح ترکیبی» روسیه علیه اوکراین نامیده است.

پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه متذکر شده بود که امکان ارسال واکسن روسی به اوکراین وجود دارد، اما ابتدا کی یف باید درخواست خود را ارسال کند.

مدودچوک به نوبه خود اعلام کرده بود که خودداری از خرید واکسن روسی « اسپوتنیک V» یک جنایت است و مقصران باید مسئولیت این کار را بر عهده بگیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала