قطارهای آینده با گازبیومتان حرکت خواهند کرد + عکس

© Fotolia / Gui yong nianقطارهای آینده با گازبیومتان حرکت خواهند کرد
قطارهای آینده با گازبیومتان حرکت خواهند کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انگلیس قصد استفاده از گاز ایجاد شده از زباله‌های انسانی و حیوانی در راه آهن کشور را دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایندپندنت»، انگلیس قصد دارد جهت حذف تدریجی موتورهای دیزلی آلاینده، از قطارهایی استفاده کند که با گاز ایجاد شده از زباله‌های انسانی و حیوانی و مواد غذایی  کار می‌کنند.

واگن ریلی «بیو اولترا (BioUltra) »حاصل ایده گروهی از مهندسان شرکت Ultra Light Rail Partners مستقر در ووستر است و توانایی حمل ۱۲۰ مسافر را دارد. واگن ریلی وسیله نقلیه ریلی خودران است که برای جابجایی مسافران طراحی شده است.

​این وسیله با حداکثر سرعت ۵۰ مایل در ساعت و طول ۲۰ متر گاز بیومتان را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند که این امر باتری‌های قطار را شارژ می‌کند و موتورهای آن را به حرکت در می‌آورد. این پروژه با کمک ۶۰ هزار پوندی آژانس تأمین بودجه تحقیقات Innovate UKانگلیس پشتیبانی می‌شود. این دومین کمک مالی است که توسط این آژانس به این شرکت اعطا می‌شود. نخستین کمک مالی که ۳۵۰ هزار پوند بود در اوایل سال ۲۰۲۰ برای ساخت یک قطار ریلی کوچکتر با ظرفیت ۶۰ نفر به این شرکت داده شده بود. آزمایش سرعت این مینی قطار آزمایشی که حدود ۱۰ متر طول و حدود ۱۲ تن وزن داشت ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰ در تاسیسات Motorail's Long Marston انجام شد. به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییراتی در این قطار اعمال خواهد شد و قطار جدید به ویژگی‌هایی مانند نور فرابنفش، سطوح مسی ویروس کش، سپر پلاستیکی و تهویه قوی مجهز خواهد شد.

دولت انگلیس اعلام کرده که قصد دارد قطارهای گازوئیلی را تا سال ۲۰۴۰ از خطوط راه آهن انگلیس حذف کند و به منابع سوختی جایگزین از جمله زیست گازها، هیدروژن و قطارهای مجهز به باتری روی آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала