کشف مکانیزم پیشرفت انواع غیر قابل درمان سرطان

© Depositphotos.com / Lightsourceکشف مکانیزم پیشرفت انواع غیر قابل درمان سرطان
کشف مکانیزم پیشرفت انواع غیر قابل درمان سرطان
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققین دانشگاه توکیو در ژاپن مکانیزمی را تهیه کردند که به واسطه آن سلول های سرطانی ضمن خلاص شدن از داروهای شیمی درمانی در برابر درمان مقاوم تر می شوند.

به گزارش اسپوتنیک ، در مقاله منتشر شده در مجلهFEBS Letters در این خصوص اطلاع داده شد و مدیا اکسپرس نیز خلاصه آنرا منتشر کرد.

نقش کلیدی در توسعه فرم بدون درمان سرطال را پروتئین حمل کنندهABC بازی می کنند که کار جابه جایی : وارد کردن مواد مغذی به سلول ، صادرات مواد سمی و تنظیم لیپیدها در غشای سلول را برعهده دارند. به طور مثال ABCB1 به صادرات ترکیبات سمی از سلولهای ارگان های حیاتی و مهم مانند مغز می پردازد. چنین مواد سمی می توانند به عنوان داروی مصرف شوند که علیه سلول های سرطانی عمل می کنند.

محققین قبل و بعد از صادرات این ترکیب، بلورهای پروتئین ABCB1 را رشد دادند. سپس تجزیه و تحلیل اشعه ایکس را برای تعیین تفاوت بین این دو ساختار انجام دادند.

مشخص شد که مواد در نظر گرفته شده برای صادرات در حفره .ABCB1 در آن بخش از پروتئین قرار دارند که از قسمت داخلی غشاء وارد می شود. این امر باعث ایجاد تغییرات ساختاری پروتئین می شود که برای آن انرژی آدنوزین تری‌فسفات مصرف می گردد و پس از آن دروازه ای باز می شود که ماده از سلول خارج شود. این مکانیزم با سایر حامل های پروتئین فرق دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала