وسیله خانگی تأمین کننده مصونیت در برابر ویروس کرونا معرفی شد

© Photo / Lorenzo Casalino / Amaro Lab / U.C. San Diegoسه دلیل عدم ابتلای برخی از افراد به کرونا
سه دلیل عدم ابتلای برخی از افراد به کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
می توان با استفاده از دستگاه رطوبت ساز خانگی، خود را در برابر کووید 19 مصون نگاه داشت.

به گزارش اسپوتنیک، آکیکو ایواساکی ، کارشناس مصونیت شناس دانشگاه ییل در ایالات متحده آمریکا ضمن بیان این مطلب  خاطرنشان ساخت ویروس کرونا ، مانند سایر بیماری های تنفسی ، در زمستان از طریق هوای دارای رطوبت کم منتقل می شود. به گفته وی ، اگر رطوبت زیر 40 درصد باشد ، مسیر آزادی برای انتقال ویروس ها فراهم می شود.

وزیر بهداشت ایران: ویروس کرونا به سمت چموشی می رود - اسپوتنیک ایران
وزیر بهداشت ایران: ویروس کرونا به سمت چموشی می رود

به نوبه خود ، لینسی مار، دانشمندی از دانشگاه پلی تکنیک  ویرجینیا آمریکا پس از مطالعه شیوع ویروس کرونا به این نتیجه رسید که خطر ابتلا به  کووید 19 در رطوبت 40 تا60٪ به کمترین حّد خود می رسد. این متخصص برای حفظ این میزان رطوبت در هوا در زمستان استفاده از یک دستگاه رطوبت ساز در خانه را توصیه کرده است.

مار اظهار داشت: "ویروس در این شرایط قادر به زنده ماندن نیست و سیستم ایمنی بدن شما بهتر از خشک بودن هوا عمل می کند."

همچنین آژیت اهلاوات ، متخصص در زمینه آئروسل ها در تحقیقات خود  به همراه همکارانش به این نتیجه رسیده که احتمال انتقال ویروس کرونا  از طریق هوا در مناطق دارای آب و هوای خشک بیشتر از مناطق مرطوب است. این امر به این دلیل است که در هوای مرطوب ، ذرات ویروس رطوبت کمتری را جذب می کنند و مدت بیشتری در هوا می مانند. علاوه بر این ، آنها در برابر افت دما و رطوبت مقاومت بیشتری پیدا می کنند و برای مدت طولانی دیگر عفونی می مانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала