نبرد هوایی بین جنگنده های نسل پنجم روسی و آمریکایی چه پایانی خواهد داشت؟

© Sputnik / Andrey Kataev /  مراجعه به بانک تصاویر نبرد هوایی بین جنگنده های نسل پنجم روسی و آمریکایی چه پایانی خواهد داشت؟
نبرد هوایی بین جنگنده های نسل پنجم روسی و آمریکایی چه  پایانی  خواهد داشت؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایگور کوروتچنکو ، مدیر مرکز روسی تجزیه و تحلیل تجارت جهانی تسلیحات از برتری جنگنده نسل پنجم روسی سوخو 57 در برابر جنگنده آمریکایی F-35 سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس روس  معتقد است جنگنده پیشرفته سوخو 57 یک شاهکار فنی است.

کوروتچنکو گفت: "سوخو 57 در هر شرایط دوئل با جنگنده های آمریکایی مشابه ، اعم از F-22 یا F-35  ، شانس بیشتری برای پیروزی در نبردهای موشکی از راه دور و همچنین در نبردهای نزدیک دارد."

این کارشناس تاکید کرد که سوخو 57 از طراحی آیرودینامیکی پیشرفته تری نسبت به نمونه های آمریکایی برخوردار است.

نشنال اینترست: چرا سوخو – 57 یک تهدید برای ناتو است؟ - اسپوتنیک ایران
نشنال اینترست: چرا سوخو – 57 یک تهدید برای ناتو است؟

"F-35 یک هواپیمای سبک است ، سوخو 57 از کلاس سنگین تری بوده و از قدرت جنگی بیشتری برخوردار است. F-35 رقیب شایسته ای  برای سوخو 57 نیست. سوخو 57 از نظر تسلیحات و در  جنگ موشکی از F-57 برتر است. سوخو 57 مثل عقاب و F-35 مثل جغد می باشد".

کوروتچنکو همچنین به کیفیت بالای سامانه راداری سوخو 57  با آرایه آنتن فازی اشاره کرد. به نظر وی وحود این رادار کارایی بالا در جستجوی موشک دوربرد را تضمین می کند.

سوخو-57 یک جنگنده چند منظوره روسی نسل پنجم است که توسط شرکت سوخو طراحی شده است. این هواپیما برای از بین بردن اهداف هوایی، زمینی، شناسایی و همچنین تخریب سیستم فرماندهی و کنترل دشمن طراحی شده است.

جنگنده «سوخو-57» مجهز به مجموعه جدید تجهیزات راداری است که امکان بررسی سریع وضعیت جنگی را فراهم می سازد. این جنگنده مجهز به رادار مافوق قوی است که شناسایی اهداف زمینی و هوایی در فاصله بسیار دور را ممکن می سازد. پس از شناسایی، هر هدفی با کمک موشک های  دوربرد از نوع «هوا- هوا» و « هوا-زمین» منهدم می شود .

سوخو 57 برای اولین بار در سال 2010 به آسمان بلند شد و تست های مربوطه در خاوردور انجام گردید. سوخو 57 در فوریه سال 2018 در سوریه موشک های کروز شلیک کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала