کشف راز شهاب سنگی که 12 سال پیش به زمین سقوط کرده بود

© Depositphotos.com / Digitalstormکشف راز شهاب سنگی که 12 سال پیش به زمین سقوط کرده بود
کشف راز شهاب سنگی که  12 سال پیش به زمین سقوط کرده بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معلوم شد که یک شهاب سنگ که 12 سال پیش به زمین سقوط کرده ، بخشی از یک جسم فضایی ناشناخته بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان انستیتوی تحقیقات علمی جنوب غربی آمریکا ، قطعه ای از شهاب سنگ (Almahata Sitta (AhS را که 12 سال پیش به زمین افتاد ، مطالعه کردند. آنها به این نتیجه رسیدند که این شهاب سنگ  ممکن است بخشی از یک سیارک ناشناخته تقریبا به اندازه سرس باشد و این نکته هنوز شگفت انگیزترین نکته نیست!

سالانه هزاران قطعه سنگ فضایی بر روی سیاره ما ریخته می شود ، این بدان معنی است که هر ساله هزاران  فرصت برای آگاهر از  نکات جدید در مورد سیستم سیاره ای ما وجود دارد.

سقوط شهاب سنگ عجیب در لبنان + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
سقوط شهاب سنگ عجیب در لبنان + عکس

AhS در سال 2008 در سودان پیدا شد. دانشمندان می گویند این فقط یکی از 600 قسمت سیارکی است که 12 سال پیش وارد جو زمین شده و منفجر شده است. آنها با کمک یک میکروسکوپ مادون قرمز ، مواد معدنی هیدراته را در ترکیب AhS کشف کردند. این نشان می دهد که آب برای مدت طولانی در سیارک اولیه وجود داشته است.

این بسیار مهم است ، زیرا این مواد معدنی است که می تواند در مورد دگرگونی رخ داده در سیارک زاینده شهاب برای دانشمندان حمایت کند. آنها فعالیت ژئولوژیک را "ثبت" کرده و تاریخ شکل گیری جسم کیهانی را فاش می کنند. پژوهشگران خاطرنشان کردند: "تجزیه و تحلیل طیفی تعدادی از مواد معدنی هیدراته ، به ویژه آمفیبول را نشان داد که نشانگر یک دوره طولانی تغییر آب روی سیارک اصلی با قطر حداقل 643 و حداکثر 1770 کیلومتر است." دانشمندان اندازه سیارک زاینده  AhS را همطراز  سرس ، یک سیاره کوتوله در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری می دانند .

محققان همچنین متذکر شدند که آمفیبول ها در ترکیب کندریت های کربنی - شهاب سنگ هایی  که عمدتا بر روی زمین می افتند ، بسیار نادر هستند. پیش از این ، آمفیبول ها فقط در شهاب سنگ آلنده شناسایی شده بودند. آنها  خاطرنشان ساختند  AhSمنبع منحصر به فرد اطلاعات در مورد موادی است که منظومه شمسی را تشکیل داده اند.

سرس، نخستین سیاره کوتوله کشف‌شده و بزرگ‌ترین سیارک در کمربند سیارکی   بین مدار سیاره های مریخ و مشتری است. قطر آن ۹۴۵ کیلومتر است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала