دادستانی کره جنوبی رئیس سامسونگ را متهم به فساد کرد

© AP Photo / Ahn Young-joonلی جه یانگ رئیس سامسونگ الکترونیک
لی جه یانگ رئیس سامسونگ الکترونیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستانی کره جنوبی معتقد است که میزان رشوه معاون رئیس سامسونگ به ۲۷.۴ میلیون دلار رسیده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یون هاپ، روز چهارشنبه دادستانی کره جنوبی خواستار ۹ سال حبس برای لی جه یانگ معاون رئیس سامسونگ الکترونیک در جریان بررسی پرونده فساد دولتی شد.

رئیس کل سامسونگ درگذشت - اسپوتنیک ایران
رئیس کل سامسونگ درگذشت

لی جه یانگ به جرم رشوه خواری چو سونگ سیل، از نزدیکان رئیس جمهور سابق پارک گئون هی، به دولت متهم شده است تا به او کمک کند تا کنترل گروه سامسونگ را به دست آورد، که بعداً به طور واقعی رهبر آن شد.

دادستانی معتقد است که رشوه بالغ بر ۲۹.۸ میلیارد وون (۲۷.۴ میلیون دلار) بوده است. پارک گئون های در سال ۲۰۱۷ به دلیل رسوایی فساد استیضاح شد. در همان سال، دادگاه لی جه یانگ را به پنج سال حبس محکوم کرد اما یک سال بعد، دادگاه تجدیدنظر حکم را کاهش داد و حکم تعلیقی را جایگزین آن کرد.

در سال ۲۰۱۹، بررسی این پرونده آغاز شد. گروه سامسونگ چنان قدرتمند است که همه می گویند در کشور ما همه شرکت ها به سامسونگ تقسیم می شوند و نه سامسونگ به شرکتی دیگر.

دادستان گفت: برای توسعه سالم جامعه ما، لازم است عزم راسخ در برابر فساد نشان دهیم، سامسونگ باید به عنوان یک نمونه شناخته شود.

وی افزود: لی جه یانگ به دلیل قدرت و نفوذ خود مرتکب جنایاتی شده و از مسئولیت فرار کرده است. لی جه یانگ در یک پرونده کلاهبرداری مالی دیگر نیز درگیر است.

در سپتامبر سال جاری، دادستانی جمهوری کره وی را در ادغام صنایع Cheil و Samsung C&T در سال ۲۰۱۵ متهم کرد که منجر به این شد که لی جائه یونگ کنترل کامل کنگره را بدست آورد؛ علاوه بر او، ده کارمند عالی رتبه دیگر شرکت نیز دخیل بودند.

در اوایل ماه مه، تحت فشار افکار عمومی، لی جه یانگ با مراجعه به شهروندان کره جنوبی، از یک سری رسوائی های مربوط به مدیریت شرکت، از جمله آزار و اذیت اتحادیه های کارگری، سوء ظن به فساد مالی و احتمالاً ارث بردن اشتباه یک سمت، عذرخواهی کرد.

در همین رابطه، وی اظهار داشت كه حق اداره كنگره را به طور ارثی به فرزندان خود منتقل نخواهد كرد، همانطور كه ​​در پرونده وی واقعاً وجود داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала