رسانه اسرائیلی: روابط اسرائیل و ریاض تا پایان سال 2021 عادی می شود

© Sputnik / Vladimir Astapkovichرسانه اسرائیلی: روابط اسرائیل و ریاض تا پایان سال 2021 عادی می شود
رسانه اسرائیلی: روابط اسرائیل و ریاض تا پایان سال 2021 عادی می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کوهن: سعودی‌ها نمی‌خواستند هدیه‌ای به ترامپ بدهند و پس از آن چیزی برای هدیه دادن به دولت بایدن نداشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه اسرائیلی جروزالم پست، مقامات ارشد اسرائیلی انتظار دارند که روابط میان تل‌آویو و ریاض تا پایان سال 2021 عادی شود.

اطمینان زیادی در میان مقامات اسرائیلی وجود دارد که عادی‌سازی روابط با ریاض تا پیش از خروج ترامپ از قدرت یا در مراحل اولیه دولت بایدن روی نخواهد داد اما این اطمینان وجود دارد که روابط با ریاض طی 12 ماه آینده با تکانه‌ای مواجه خواهد شد.

این ادعاها پس از مجموعه‌ای از عبارات گاه مکمل و گاه به ظاهر متنافض توسط مقامات ارشد اسرائیلی در ماه‌های اخیر مطرح می‌شود. در مقابل این ادعاها نیز وزارت خارجه اسرائیل تا کنون هیچگونه اظهار نظر رسمی در این باره نداشته است.

هفته پیش الی کوهن، وزیر اطلاعات اسرائیل گفت که ممکن است طی سال‌های آینده توافق با سعودی‌ها حاصل شود اما این توافق پیش از 20 ژانویه (1 بهمن، روز ترک کاخ سفید توسط ترامپ) حاصل نخواهد شد.

زمانی که نظرسنجی‌ها به صورت درست پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات را پیش بینی کردند، سعودی‌ها با وجود آنکه همچنان خواستار عادی سازی روابط با تل‌آویو بودند اما ضرورتا به دنبال این اقدام در یک جدول زمانی شفاف نبودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала