رسانه آمریکایی: ترامپ قصد دارد تا هرج و مرج در کشور ایجاد کند

© REUTERS / ERIN SCOTTرسانه آمریکایی: ترامپ قصد دارد تا هرج و مرج در کشور ایجاد کند
رسانه آمریکایی: ترامپ قصد دارد تا هرج و مرج در کشور ایجاد کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد تا با به تاخیر انداختن امضا بسته کمک مالی کووید 19 کشور را به هرج و مرج بکشد.

این شبکه خبری افزود: در تعطیلات آخر هفته کریسمس، ترامپ تنها مردی بود که می توانست از تعطیلی دولت جلوگیری از فاجعه اقتصادی بعدی در روزهای آینده جلوگیری و  مزایای بیکاری را به میلیون ها آمریکایی بیکار پرداخت کند. ترامپ علاقه مند به انجام هیچ یک از این موارد نبود تا این‌که روز یکشنبه وی با اکراه یک لایحه جزئی کرونا و کمک مالی دولت را امضا کرد. اما اقدام یکشنبه شب او خیلی دیر بود تا مانع از بین رفتن مزایای بیکاران شود.

سوری ها نظامیان آمریکایی را سنگسار کردند - اسپوتنیک ایران
سوری ها ماشین نظامیان آمریکایی را به سنگ بستند

تأخیر در امضای بسته کمک مالی کرونا توسط ترامپ، آخرین نمونه از رفتارهای نامنظم رئیس جمهوری در روزهای پایانی دوره خود است.

اگرچه کنگره در هفته گذشته بسته حمایت مالی 900 میلیارد دلاری کرونا را به تصویب رساند اما دونالد ترامپ با وتوی آن حاضر به پذیرش چنین بسته ای نشد و هم اکنون در روزهای پایانی سال، میلیون ها آمریکایی در معرض خطر از دست دادن مزایای مهم بیکاری هستند.

بسته حمایتی که توسط کنگره به امضا رسیده شامل دو برنامه کمک های مالی به بیکاران است که طبق یکی از این برنامه ها بیکاران در آمریکا تا اوایل ماه مارس (خرداد)  حدود 300 دلار در هفته بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

در برنامه دوم بسته حمایتی وام های گسترده برای مشاغلی که از کرونا آسیب دیده اند در نظر گرفته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала