هشدار ترکیه به ژنرال حفتر

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار ترکیه به ژنرال حفتر
هشدار ترکیه به ژنرال حفتر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیردفاع ترکیه در واکنش به سخنان ژنرال حفتر درباره لزوم خروج ترکیه از لیبی به وی هشدار داد که در صورت حمله به نظامیان ترکیه، ارتش این کشور پاسخ نظامی خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع ترکیه حلوصی آکار با دولت توافق ملی به رسمیت شناخته شده در مجامع بین المللی در طرابلس لیبی گفتگو کرد.

وزیر دفاع ترکیه گفت اگر ارتش ملی لیبی  به سربازان ترکیه حمله کند، آنکارا در پاسخ حمله خواهد کرد. در این رابطه، آکار به فرمانده ارتش لیبی، فیلد مارشال خلیفه حفتر توصیه کرد که به خود بیاید.

خلیفه حفتر به ترکیه اولتیماتوم داد : یا جنگ یا ترک لیبی! - اسپوتنیک ایران
خلیفه حفتر به ترکیه اولتیماتوم داد : یا جنگ یا ترک لیبی!

وی گفت: "حفتر یک جنایتکار جنگی، یک قاتل است. او و هوادارانش باید بدانند که در صورت حمله به ارتش ترکیه آنها به یک هدف قانونی تبدیل خواهند شد. "

اوضاع در لیبی پس از آنکه ارتش ملی لیبی در آوریل 2020 اعلام کرد قدرت را در این کشور به دست گرفته، تشدید شد. در حال حاضر، ارتش حفتر با نیروهای  دولت توافق ملی می جنگد که ترکیه در کنار او است و در تجهیزات، مهمات و پشتیبانی هوایی کمک می کند. نیروهای تحت کنترل ارتش ملی از سوی مصر و عربستان سعودی پشتیبانی می شوند، فرانسه و امارات متحده عربی نیز متحدان غیر رسمی آن هستند - طبق برخی گزارش ها، این دو کشور تجهیزات را از جمله تجهیزات خریداری شده از روسیه را به ارتش ارائه می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала