ارمنستان نبردهای جدید در قره‌باغ را تکذیب کرد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر ارمنستان نبردهای جدید در قره‌باغ را تکذیب کرد
ارمنستان نبردهای جدید در قره‌باغ را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه‌ها: از هر دو طرف کشته و زخمی برجای مانده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ارمنستان خبرهای منتشره در باره نبردهای جدید در ناحیه «گادروتسک» قره باغ را تکذیب کرد. رسانه ها خبرهایی در باره آغاز عملیات جنگی جدید بین نیروهای ارمنستان و آذربایجان در محل قصبه « توگ» را منتشر کرده بودند که مطابق با اطلاعاتی از هر دو طرف تعدادی کشته و زخمی شده‌اند.

بسته شدن مرز زمینی جمهوری آذربایجان و روسیه - اسپوتنیک ایران
بسته شدن مرز زمینی جمهوری آذربایجان با روسیه

در ایروان اطلاع داده شد که « توگ» تحت کنترل نیروهای مسلح آذربایجان قرار دارد. نیروهای دفاع از جمهوری قره‌باغ رژیم آتش بس را کاملا رعایت می کنند. هیچ یک از واحدها در محل مذکور در هیچگونه عملیات جنگی شرکت ندارد.

شایان ذکر است که درگیری ها در قره باغ در سال 1988 آغاز شد که منطقه خودمختار قره باغ  خروج خود از ترکیب  آذربایجان شوروی را اعلام کرد. در جریان رویارویی مسلحانه در سالهای 1992-1994 ، آذربایجان کنترل قره باغ و هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل مسالمت آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به ریاست سه کشور روسیه، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری خودخوانده قره باغ دفاع می کند زیرا خود قره باغ طرف مذاکره نیست.

در تاریخ ۱۰ اکتبر، وزرای امور خارجه طرف های درگیر با میانجی‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو کردند که پس از 10 ساعت مذاکره، آتش‌بس اعلام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала