عصر سلاح‌های هایپرسونیک، کابوسی برای امنیت اروپا

عصر سلاح‌های هایپرسونیک، کابوسی برای امنیت اروپا
عصر سلاح‌های هایپرسونیک، کابوسی برای امنیت اروپا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحلیلگران از توسعه سلاح‌های هایپرسونیک به عنوان کابوسی برای اروپا یاد کردند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آلمانی Die Welt دور جدیدی از توسعه سلاح های هایپرسونیک را کابوسی برای امنیت اروپا خواند.

نویسندگان مقاله، پرتاب موشکی بین قاره ای را از یک زیردریایی روسی در دریای اوخوتسک یادآوری کردند که پس از آن در پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده در آلمان، زنگ خطر درباره پرتاب واقعی موشک به صدا درآمد.

بودجه 130 میلیون دلاری آمریکا  برای ردیابی سلاح های هایپرسونیک - اسپوتنیک ایران
بودجه 130 میلیون دلاری آمریکا برای ردیابی سلاح های هایپرسونیک

به نظر آنها، این پرونده نشان می دهد که ایالات متحده حمله موشکی به اروپا را مستثنی نمی داند و بنابراین همیشه در حالت آماده باش است. در همان زمان، آنها اذعان می کنند که به دلیل سرعت بالای سلاح، این خطر وجود دارد که " توانایی به صدا درآمدن زنگ خطر" در زمان مناسب وجود نداشته باشد.

در این مقاله آمده است: "با ظهور سلاح های به اصطلاح هایپرسونیک، مدارهای هشدار دهنده و دفاع موشکی قدیمی بی فایده می شوند و زمان پاسخ به طور چشمگیری کاهش می یابد."

تحلیلگران اتاق فکر سیاست خارجی مستقر در برلین معتقدند سلاح های هایپرسونیک این توانایی را دارند که تعادل میان قدرت‌های هسته ای را به هم بزنند و مذاکرات خلع سلاح را خنثی کنند.

به گفته آنها، موقعیت های پیشرو در زمینه سلاح های مافوق صوت توسط روسیه و چین اشغال شده است و ایالات متحده "تمام تلاش خود را می کند" تا شکاف را برطرف کند. در همان زمان، اشاره شده است که ولادیمیر پوتین نگران توسعه ایالات متحده نیست، زیرا روسیه اقدامات متقابل موثری دارد - سیستم موشکی ضد هوایی S-500 و "نوعی موشک رهگیر مدرن".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала