برگزاری اجلاس سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به صورت حضوری

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiبرگزاری اجلاس سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به صورت حضوری
برگزاری اجلاس سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به صورت حضوری  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پادشاه عربستان دستور ارسال دعوتنامه برای شرکت کنندگان در اجلاس سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی العربیه در گزارشی اعلام داشت که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی به دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اجازه ارسال دعوت نامه به سران کشورها برای حضور در چهل و یکمین اجلاس کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در 5 ژانویه را داده است.

قطر: علاقمند به گفتگو با ایران هستیم - اسپوتنیک ایران
قطر: علاقمند به گفتگو با ایران هستیم

پیش از این، تمامی کشورهای حاشیه خلیج فارس از تلاش‌های کویت و ایالات متحده برای حل درگیری میان قطر و همسایگان این کشور که 3.5 سال به طول انجامیده است، حمایت نموده و خاطرنشان کردند که این کشورها به موفقیت اجلاس منطقه‌ای در این زمینه امیدوار هستند.

شایان ذکر است عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی در 5 ژوئن 2017 تمامی روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و علیه این کشور تحریم‌های اقتصادی اعمال کردند. این کشورها قطر را به حمایت از گروه‌‌های تروریستی متهم کرده و یک درخواست 13 ماده‌‌ای برای عادی‌ سازی روابط با این کشور بر دوحه تحمیل کردند.

قطر نیز اتهامات این کشور را رد و اعلام کرد که هیچ درخواست مغایر بر حقوق بین ‌المللی را نخواهد پذیرفت. روابط این کشورها با قطر، به ‌رغم تمام تلاش‌ های کویت برای میانجیگری هنوز به حالت عادی باز نگشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала