خطر فاجعه بار هوش مصنوعی شناسایی شد

© Depositphotos.com / vchalup2خطر فاجعه بار هوش مصنوعی شناسایی شد
خطر فاجعه بار هوش مصنوعی شناسایی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان خطرات احتمالی هوش مصنوعی برای انسان را گوشزد کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه Sunshine Coast در استرالیا دریافته اند که هوش مصنوعی بسیار پیشرفته  می تواند بشریت را از بین ببرد یا صدمه ای فاجعه بار به آن وارد کند.

هشدار ایلان ماسک درباره پروژه های هوش مصنوعی - اسپوتنیک ایران
هشدار ایلان ماسک درباره پروژه های هوش مصنوعی

به گزارش Science Alert کارشناسان یک آزمایش فکری با سیستم فرضی SantaNet انجام دادند که هدف آن ارسال هدایا به کودکان خوب در سراسر جهان در یک شب است.

محققان دریافته اند که این خطر در مرحله تعیین اینکه کدام بچه ها خوب و کدام حرف گوش نکن شناخته می شوند، وجود دارد. این هدف از طریق یک شبکه نظارت مخفی در مقیاس بزرگ که رفتار کودکان را در طول سال کنترل می کند، محقق می شود. SantaNet با قضاوت اخلاقی خود هدایت می شود که می تواند منجر به تبعیض، نابرابری گسترده و نقض حقوق بشر شود. علاوه بر این، این شبکه می تواند کودکان را به رفتارهای بد تشویق کند تا از این طریق بار خود را کاهش دهد یا رفتار خوب را افزایش دهد.

با وجود نزدیک به دو میلیارد کودک زیر 14 سال در جهان، SantaNet می تواند کل زمین را به یک کارخانه بزرگ اسباب بازی تبدیل کند. این مشکل که "مشکل گیره کاغذ" نامیده می شود ، اولین بار توسط محقق هوش مصنوعی، نیک بستروم مطرح شد و اظهار داشت که هوش مصنوعی طراحی شده برای افزایش کارایی تولید گیره کاغذ، هدف خود را بیش از حد عینی می گیرد.

علاوه بر این، هنگامی که کشورها از پرواز بدون مانع هواپیماهای بدون سرنشین در فضای هوایی خود جلوگیری می کنند، ارسال هدایا در شب کریسمس با کمک ارتش پهپادها می تواند به رویارویی آشکار منجر شود. همچنین SantaNet می تواند در برابر هک شدن توسط گروه های تروریستی آسیب پذیر باشد. چالش دیگر تعامل با هوش مصنوعی است که روی تغییر آب و هوا ، امنیت غذایی و آب و تخریب اقیانوس کار می کند. این می تواند منجر به درگیری یا همکاری با هدف کاهش جمعیت جهان شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала