نوع جدید دیگری از ویروس کرونا در نیجریه یافت شد

© Photo / Unsplash/Fusion Medical Animationنوع جدید دیگری از ویروس کرونا در نیجریه یافت شد
نوع جدید دیگری از ویروس کرونا در نیجریه یافت شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آفریقا، از وجود سویه جدید ویروس کرونا در نیجریه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، جان نکنگاسونگ، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آفریقا، از وجود سویه جدید ویروس کرونا به نام  P681H در نیجریه خبر داد.

وی گفت: این سویه با گونه جدید ویروس کرونا که به تازگی در انگلیس و آفریقای جنوبی مشاهده شده، متفاوت است. وی خاطرنشان کرد که این نوع جدید ویروس کرونا تا حدی شبیه ویروسی است که در آفریقای جنوبی شناسایی شده است. نکنگاسونگ گفت که خیلی زود است که در مورد ویژگی های متمایز این سویه صحبت کنیم.

تماس بیش از 30000 نفر برای اطلاع از دریافت واکسن کرونای ساخت ایران - اسپوتنیک ایران
تماس بیش از 30000 نفر برای اطلاع از دریافت واکسن کرونای ساخت ایران

نکنگاسونگ تأكید كرد كه طبق نتایج اولیه، این سویه از ویروس کرونا نسبت به سویه شناخته شده در آفریقای جنوبی از سرایت کمتری برخوردار است.

این گونه در حالی پدیدار شده است که نیجریه تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا را در این کشور در روز چهارشنبه بالغ بر هزار و 133 نفر اعلام کرد؛ با این وجود تصور نمی شود که نسخه جدید این ویروس در این افزایش دخالت داشته باشد.نیجریه که پرجمعیت ترین کشور آفریقا است، روز چهارشنبه تنها پنج مرگ ناشی از کرونا را گزارش داد.

تا کنون بیش از 4 هزار گونه ویروس کرونا ثبت شده اما نمونه های مربوط به انگلیس و آفریقای جنوبی توجهات بیشتری را به خود جلب کرده اند زیرا قابلیت سرایت آنها نسبت به جهش های پیشین بسیار بیشتر است.

این گونه های جدید ویروس کرونا همچنین می توانند توانایی واکسن های کرونا را برای مبارزه با این ویروس تحت تاثیر قرار دهند اگرچه تصور نمی شود که این موضوع در مورد گونه های مشاهده شده در انگلیس و آفریقای جنوبی صادق باشد. دکتر نکنگاسونگ خاطر نشان کرد که تاثیر بالقوه گونه جدید ویروس کرونا در نیجریه بر روی واکسن ها هنوز مشخص نیست و گفت بررسی این موضوع به زمان نیاز دارد.

قرار است هفته جاری یک جلسه اضطراری در آفریقا برگزار شود تا در مورد گونه های جدید ویروس کرونا، از جمله گونه ای که در آفریقای جنوبی مشاهده شده است، بحث و تبادل نظر شود.

پیش از این گزارش شده بود که ویروس کرونا در آفریقای جنوبی دچار جهش شده است. دانشمندان آفریقای جنوبی یک گونه ناشناخته از ویروس SARS-CoV-2 را در این کشور شناسایی کرده اند. وزیر بهداشت آفریقای جنوبی تأکید کرد که موج دوم ویروس کرونا در این کشور احتمالاً با این جهش خاص بیماری همراه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала