هزینه انجام شده برای مبارزه با ویروس کرونا در کل جهان محاسبه شد

CC BY 2.0 / Shiny Things / The World Bank Group headquarters building in Washington, D.Cهزینه انجام شده برای مبارزه با ویروس کرونا در کل جهان محاسبه شد
هزینه انجام شده برای مبارزه با ویروس کرونا در کل جهان محاسبه شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هزینه‌ای که بحران همه‌گیری ویروس کرونا به جهان تحمیل کرده مورد ارزیابی کارشناسان اقتصادی قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، در این مورد پرتال Nikkei با استناد به برآوردهای كارشناسان در این باره می نویسد، در همه كشورهای جهان در مجموع بیش از 13 تریلیون دلار برای مبارزه با ویروس كرونا خرج كرده اند.

این مبلغ بسته مالی حدود 900 میلیارد دلاری اقتصاد کشور را که در کنگره آمریکا توافق شده نیز در نظر می گیرد. به گفته کارشناسان، در سال 2021 بدهی ملی جهانی به 125 درصد از کل تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.

کل خسارت وارده به اقتصاد جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا در پایان سال 2021 بالغ بر 7 تریلیون دلار خواهد بود. این پیش بینی قبلاً توسط اقتصاددان ارشد سازمان همکاری اقتصادی و توسعه لورنس بون ارائه شده بود.

در اقتصادهای پیشرفته، بدهی ملی در ژوئیه امسال برابر با 128 درصد تولید ناخالص داخلی جهان بود. پس از جنگ جهانی دوم، کشورهای پیشرفته به لطف رشد اقتصادی توانستند به سرعت سطح بدهی ها را کاهش دهند. تا سال 1959، نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی بیش از دو برابر کمتر شده بود به کمتر از 50 درصد رسیده بود. با این حال، تحلیلگران اطمینان دارند، این بار دستیابی به چنین نتایجی دشوارتر خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала