سازمان ملل خواستار روابط تجاری با ایران برای حفظ توافق هسته ای شد

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان ملل خواستار روابط تجاری با ایران برای حفظ توافق هسته ای شد
سازمان ملل خواستار روابط تجاری با ایران برای حفظ توافق هسته ای شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون دبیرکل امور سیاسی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ایران قصد خود را برای ماندن در برجام ابراز کرده است و همچنین اینکه اقدامات انجام شده ایران قابل بازگشت است.

به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه رزماری دی کارلو معاون دبیرکل امور سیاسی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره توافق هسته ای ایران بیان داشت: دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش از کشورها خواست روابط تجاری خود را با ایران حفظ کنند تا برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در قبال برنامه هسته ای ایران را حفظ کنند.

11 سپتامبر: اعلام همبستگی دبیرکل سازمان ملل با قربانیان تروریسم - اسپوتنیک ایران
درخواست دبیر کل سازمان ملل از جمهوری اسلامی ایران

وی گفت: ایران قصد خود را برای ماندن در برجام ابراز کرده است و همچنین اینکه اقدامات انجام شده (برای چشم پوشی از تعدادی از تعهدات معاملاتی) قابل بازگشت است.

به گفته معاون دبیرکل سازمان ملل گوترش همچنین بر اهمیت همه ابتکارات برای حمایت از روابط تجاری و اقتصادی با ایران تأکید دارد، به ویژه با توجه به چالش های اقتصادی و بهداشتی فعلی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا.

دی کارلو گفت: "دبیرکل همه طرف های [معامله] را تشویق می کند تا به طور سازنده برای حل اختلافات خود از طریق مکانیزم حل اختلاف طرح تلاش کنند.

آینده برجام پس از خروج یک جانبه آمریکا از توافق در ۸ مه ۲۰۱۸ و اعمال تحریم های واشنگتن علیه ایران در زمینه صادرات نفت، زیر سوال رفت. دقیقاً یک سال بعد، حسن روحانی رئیس جمهور ایران اعلام کرد که تهران برخی از تعهدات خود در توافق هسته ای را به حالت تعلیق درآورده است. در تاریخ ۵ ژانویه سال ۲۰۲۰، ایران مرحله نهایی کاهش چنین تعهداتی را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала