تعقیب کشتی جنگی آمریکا در تنگه تایوان توسط چین

© Photo / Public domain/ United States Navy, Mass Communication Specialist 3rd Class Jeremy L. Grishamعبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان در شرایط افزایش تنش بین واشنگتن و پکن
عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان در شرایط افزایش تنش بین واشنگتن و پکن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبور کشتی‌های جنگی از طریق تنگه تایوان، روابط پکن- واشنگتن را دچار تنش بیشتری کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از«رویترز»، نیروهای چین روز 19 دسامبر (شنبه) از تعقیب یک کشتی جنگی آمریکایی هنگام عبور از تنگه حساس تایوان خبر داد و چنین مأموریت‌هایی را تحت عنوان «نگاه‌های عاشقانه» به طرفداران استقلال تایوان، محکوم کرد.

آمریکا برای دفاع تایوان از چین ۴۰۰ موشک به این جزیره می فرستد - اسپوتنیک ایران
آمریکا برای دفاع تایوان از چین ۴۰۰ موشک به این جزیره می فرستد

چین که مدعی است تایوان تحت اداره دموکراتیک به این کشور تعلق دارد، از حمایت فزاینده آمریکا از این جزیره، از جمله فروش تسلیحات به آن و عبور دادن کشتی‌های جنگی از طریق تنگه تایوان، عصبانی شده و این موضوع روابط پکن- واشنگتن را دچار تنش بیشتری کرده است.

ارتش چین، در بیانیه‌ای که توسط فرماندهی عرصه شرقی آن منتشر شد، گفت نیروهای هوایی و دریایی این کشور، کشتی را در مسیر خود تعقیب کرده و مورد نظارت قرار داده‌اند. در این بیانیه همچنین آمده است: آمریکا در حال مشارکت در نمایش زور است و سعی دارد از تایوان به عنوان گروگانی برای اهداف استراتژیک خودخواهانه خود استفاده کند.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد  ناوشکن موشکی هدایت‌شونده «یواس‌اس ماستین» در 19 دسامبر یک انتقال معمولی از طریق تنگه تایوان را مطابق با قوانین بین‌المللی انجام داده است. این دوازدهمین کشتی نیروی دریایی آمریکا است که امسال از تنگه تایوان عبور کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала