افتتاح مرز رسمی و تجاری ایران و پاکستان + جزئیات

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مرز تجاری و رسمی ایران و پاکستان افتتاح شد
مرز تجاری و رسمی ایران و پاکستان افتتاح شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرز رسمی ریمدان شهرستان دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان، با حضورمحمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران افتتاح شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم  ، پس از مرز رسمی میرجاوه، مرز ریمدان، دومین مرز رسمی ایران و پاکستان برای تبادلات کالا و جابجایی مسافر است.

اتصال مرز ریمدان به بندر کراچی مهم و اقتصادی پاکستان ، زمینه را برای اتصال کشور چین و کشورهای جنوب شرق آسیا به شرق اروپا هم فراهم خواهد کرد. 

محمداسلامی وزیر راه ‌و شهرسازی در سفر به سیستان و بلوچستان ، همچنین طرح جامع پایانه این مرز را کلنگ زنی می کند.

مرز ریمدان در شهرستان دشتیاری در مرز ایران و پاکستان قرار دارد.

دیدار ظریف با رهبر پاکستان  - اسپوتنیک ایران
دیدار ظریف با رهبر پاکستان

این مرز ظرفیت و توانمندی مناسبی برای صادرات و واردات کالا، انتقال زائران پاکستانی و گردشگران و مسافران دارد و از آنجایی که فاصله آن تا بندر گوادر پاکستان حدود 70 کیلومتر است اتباع کشور دوست و همسایه می توانند از این مسیر به دشتیاری و چابهار و سپس از طریق ناوگان زمینی و هوایی به شهرهای مذهبی و مناطق تفریحی و گردشگری ایران سفر کنند.

سیستان و بلوچستان دارای هفت بازارچه مرزی شامل بازارچه های مرزی گمشاد و میلک در شهرستان هیرمند، میرجاوه در شهرستان میرجاوه، بازارچه مرزی کوهک و جالق در شهرستان سراوان، بازارچه مرزی پیشین شهرستان سرباز و بازارچه مرزی ریمدان دشتیاری است.

شهرستانهای ساحلی چابهار، دشتیاری و کنارک با داشتن مرز خاکی و دریایی و اتصال به آب های اقیانوسی و همجواری با کشور پاکستان و کشورهای دور و نزدیک می توانند ارتباط تجاری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داشته باشند و علاوه بر حدود 400 هزار نفر جمعیت خود، هزاران نفر از مردم سایر شهرهای همجوار سیستان و بلوچستان را از مزایا و فرصت بدست آمده بهره مند کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала