روسیه: تحریم ترکیه نشانگر عدم توانایی آمریکا در رقابت است

© Sputnik / Sergey Pyatakovروسیه: تحریم ترکیه نشانگر عدم توانایی آمریکا در رقابت است
روسیه: تحریم ترکیه نشانگر عدم توانایی آمریکا در رقابت است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه روسیه تحریم ترکیه به دلیل خرید اس-۴۰۰ را نشانگر عدم توانایی آمریکا در رقابت دانست.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه در ارتباط با خرید سامانه‌های پدافند هوایی روسی اس-۴۰۰ بار دیگر ناتوانی واشنگتن در رقابت عادلانه را نشان می‌دهد.

پمپئو: وزارت دفاع ترکیه و ۴ شهروند این کشور تحریم می شوند - اسپوتنیک ایران
پمپئو: وزارت دفاع ترکیه و ۴ شهروند این کشور تحریم می شوند

زاخارووا گفت: اعمال تحریم های علیه ترکیه بار دیگر ناتوانی در رقابت و بازی طبق قوانین را نشان داد. با وجود غیرقانونی بودن این اقدامات، برای تامین برخی از مزایای رقابتی برای خود، گام‌های دیگری ضروری می‌باشند و تحریم‌های یک جانبه علیه صنعت نظامی جز این موارد است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سازمان صنایع دفاعی ترکیه را به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه مورد تحریم قرار داد. بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا که روز دوشنبه ۲۴ آذر (۱۴ دسامبر) منتشر شد، اسماعیل دمیر مدیر این سازمان و سه همکار او مشمول این تحریم‌ها قرار گرفتند. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص بیان داشت: مقامات آمریكایی، در چارچوب قانون مقابله با دشمنان آمریكا [کاتسا] از طریق تحریم‌ها، محدودیت‌هایی را برای وزارت دفاع تركیه و رئیس آن اسماعیل دمیر، وزیر دفاع ترکیه و سه شهروند دیگر جمهوری ترکیه اعمال می‌كنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала