ناتو با پیمان منع سلاح های هسته ای مخالف است

© AFP 2023ناتو با پیمان منع سلاح های هسته ای مخالف است
ناتو با پیمان منع سلاح های هسته ای مخالف است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحاد آتلانتیک شمالی اعلام کرد: به دلیل فضای امنیت بین المللی که هر روز پیچیده تر می شود پیمان NPT با معماری فعلی منع گسترش و خلع سلاح منافات دارد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه ای که توسط اتحاد آتلانتیک شمالی منتشر شده، ناتو با پیمان منع سلاح های هسته ای (NPT) مخالف است که قرار است از ژانویه ۲۰۲۱ به اجرا در آید.

به گفته مقامات ایران، فیزیکدان هسته ای با سلاح های ناتو کشته شده  - اسپوتنیک ایران
مقامات ایران: فیزیکدان هسته ای با سلاح های ناتو کشته شده

در این سند آمده است: این پیمان، فضای امنیت بین المللی را که پیچیده تر می شود منعکس نمی کند و همچنین با معماری فعلی منع گسترش و خلع سلاح منافات دارد.

در پایان ماه اکتبر، کمپین بین المللی برای از بین بردن سلاح های هسته ای (ICAN) اعلام کرد که ۵۰ کشور NPT را تصویب کرده اند و از ۲۲ ژانویه ۲۰۲۱ لازم الاجرا می شود.

روسیه مانند دیگر اعضای "باشگاه هسته ای" سند را امضا نکرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، آن را مصنوعی و نا آماده برای خلع سلاح هسته ای دانست. این دیپلمات تاکید کرد که طرف روسی نمی بیند که چگونه این توافقنامه می تواند سهم عملی در روند کاهش تسلیحات داشته باشد.

در ابتدا، "باشگاه هسته ای" شامل روسیه، ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین بود، بعداً هند، اسرائیل، پاکستان و جمهوری دمکراتیک کره به آنها پیوستند. همه آنها از NPT پشتیبانی نمی کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала