کشور بعدی مسلمان که قصد دارد روابطش با اسرائیل را عادی کند مشخص شد

© Sputnik / Vladimir Astapkovichکشور بعدی مسلمان که قصد دارد روابطش با اسرائیل را عادی کند مشخص شد
کشور بعدی مسلمان که قصد دارد روابطش با اسرائیل را عادی کند مشخص شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع اسرائیلی از چندین کشور که قصد عادی سازی روابط با این کشور را دارند خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، پایگاه اطلاع رسانی یدیعوت احارانوت اعلام کرد: بعد از مغرب به زودی شاهد ورود عمانی ها به سازش و عادی سازی روابط خواهیم بود.

این روزنامه عبری زبان نوشت: ارزیابی های موجود در تل آویو حکایت از آن دارد که شیخ نشین های خلیج فارس گام در راه امارات متحده عربی و بحرین گذارده و به زودی همه آنها توافقنامه سازش را با اسرائیل امضا خواهند کرد. عربستان سعودی هم به زودی به جرگه سازش خواهد پیوست و این حادثه پیش از تغییر و تحول دولت در ایالات متحده به انجام خواهد رسید.

ایتمار ایشنر نویسنده این گزارش به نقل از منابع آگاه پیش بینی کرد سومین کشور شورای همکاری خلیج فارس در امر سازش عمان خواهد بود، در حالی که به گفته جرد کوشنر مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکید می کند پیوستن عربستان نیز فقط به کمی زمان نیاز دارد.

سیاستمدار ایرانی: مراکش با خیانت به فلسطین، روابط با اسرائیل را عادی می کند - اسپوتنیک ایران
سیاستمدار ایرانی: مراکش با خیانت به فلسطین، روابط با اسرائیل را عادی می کند

احارانوت به نقل از منابع آگاه مسئول در تل آویو هم خبر داد انتظار می رود عربستان پیش از 20 ژانویه سازش خود را اعلام کنند. این اقدام با وجود عصبانیت سعودی ها از افشای دیدار سری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان انجام خواهد شد.

منابع اسرائیلی همچنین به نقش مهم و پشت پرده سعودی ها در متقاعد کردن مغربی ها برای سازش با اسرائیل هم اشاره و آن را می ستایند.

یک مسئول عالی رتبه اسرائیلی اطلاع داد که تماس هایی در حال حاضر با شماری از کشورهای اسلامی از جمله پاکستان و اندونزی در حال انجام است و علاوه بر آن نیجر، مالی، جیبوتی، موریتانی، جزایر کومور، برونئی، بنگلادش و جمهوری مالدیو نیز در این لیست قرار گرفته اند.‎

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала