حمله مهاجمان ناشناس به یک مدرسه و ربودن دانش آموزان در نیجریه

© AP Photoحمله مهاجمان ناشناس به یک مدرسه و ربودن دانش آموزان در نیجریه
حمله مهاجمان ناشناس به یک مدرسه و ربودن دانش آموزان در نیجریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نیجریه مهاجمان ناشناس به مدرسه‌ای حمله کرده و با ایجاد رعب و وحشت و تیراندازی شماری از دانش آموزان را ربودند.

به گزارش اسپوتنیک، گروهی از افراد مسلح به مدرسه ای در ایالت کاتسینا در نیجریه در شمال این کشور حمله کردند، جایی که بیش از 800 نفر در آن تحصیل می کنند و برخی از دانش آموزان را ربودند، بر اساس گزارش روزنامه محلی Vanguard در روز یکشنبه، اطلاعات مربوط به تعداد افراد ربوده شده به طور قابل توجهی متفاوت است، احتمالا بیش از 400 نفر توانسته‌اند نجات یابند.

این حمله عصر جمعه در شهر کانکارا رخ داد. به گفته این روزنامه، افراد مسلح در خیابان های شهر تیراندازی‌های بی رویه انجام دادند. پس از مقاومت نیروهای امنیتی آنها به حومه شهر، جایی که مدرسه متوسطه علوم دولتی واقع است، نقل مکان کردند. در موسسه آموزشی نیز این افراد ناشناس اقدام به تیراندازی کردند. به گفته این روزنامه، بیش از 800 نفر در این مدرسه تحصیل می كنند. به گفته سخنگوی پلیس، نهادهای اجرای قانون موفق به نجات بیش از 200 نفر شدند، تعداد دانش آموزانی که در نتیجه حمله ناپدید شده اند در حال روشن شدن است.

سخنگوی پلیس گفت: " پلیس، ارتش و نیروی دریایی نیجریه با مدیریت مدرسه همکاری نزدیکی دارند تا تعداد دانش آموزان مفقود و ربوده شده را مشخص کنند. در همان زمان، تیم های جستجو برای یافتن و نجات دانش آموزان ناپدید شده سخت کار می کنند."

در همان زمان، همانطور که روزنامه گزارش می کند، یک مقام آموزش و پرورش ایالت گفت که پس از حمله به مدرسه ، 406 نفر پیدا شدند. به گفته وی، "کودکان به بازگشت خود ادامه می دهند". وی خاطرنشان کرد که دانشجویان شب را پس از حمله در جنگل سپری کردند.

پس از حمله، مقامات موقتاً همه مدارس این ایالت را تعطیل کردند. رئیس جمهور محمدو بوهاری حمله را محکوم کرد و به پلیس و ارتش دستور داد مهاجمان را پیدا کنند. عصر روز شنبه، وی گفت كه ارتش محل پنهان شدن جنایتكاران را كشف كرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала