احضار سفیر ایران در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه

© Fotolia / Tarumarاحضار سفیر ایران در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه
احضار سفیر ایران در آنکارا به وزارت خارجه ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه ترکیه سفیر ایران در آنکارا را فراخوانده و ناخرسندی خود درباره اظهاراتی که تهران نسبت به سخنان رئیس جمهور ترکیه مطرح کرده را ابراز داشت.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که وزارت خارجه ترکیه محمد فرازمند، سفیر ایران در آنکارا را فراخواند.

خطیب زاده خطاب به سفیر ترکیه: بنا کردن سیاست خارجی‌ بر خیالات، خردمندانه نیست - اسپوتنیک ایران
خطیب‌زاده: به سفیر ترکیه گفته شد بنا کردن سیاست خارجی‌ بر خیالات خردمندانه نیست

در این خبر آمد است؛ سفیر ایران در ترکیه به وزارت امور خارجه این کشور احضار و مراتب اعتراض آنکارا به ادعاهای بی ‌پایه و اساس ایران درباره، رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه ابلاغ شد.

پیش از این محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ترکیه، در توئیتی نوشت: به اردوغان نگفته بودند شعری که به غلط در باکو خواند مربوط به جدایی قهری مناطق شمالی ارس از سرزمین مادریشان ایران است! آیا او نفهمید که علیه استقلال جمهوری آذربایجان سخن گفته است؟ هیچکس نمی‌تواند درباره آذربایجان عزیز ما صحبت کند.

همچنین سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه، از احضار "دریا اورس" سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران به وزارت خارجه این کشور در واکنش به اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سفرش به باکو خبر داد.

شایان ذکر است که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته در حالی که برای شرکت در مراسم رژه نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان به مناسبت پایان اشغال منطقه قره‌باغ کوهستانی به باکو سفر کرده بود، ابیاتی از یک شعر درباره رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان خواند که واکنش شدید مقامات ایران همراه شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала