دانشمندان راهی برای گرفتن جواب پیام های خود به موجودات فضایی پیدا کرده اند

CC BY 4.0 / ESA / Hubble & NASA, J. Lee, and the PHANGS-HST Team Acknowledgement: Judy Schmidt (Geckzilla) / دانشمندان راهی برای گرفتن جواب پیام های خود به موجودات فضایی پیدا کرده اند
دانشمندان راهی برای گرفتن جواب پیام های خود به موجودات فضایی پیدا کرده اند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احتمال وجود حیات هوشمند در سیارات دیگر همیشه تخیل و ذهن انسان ها را به هیجان آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، درباره موجودات فضایی فیلم ها و نوشته های زیادی وجود دارد اما هنوز هیچگونه شاهد و سند حاکی از وجود آنها در دست نیست . دانشمندان اخیراً راهی برای کمک به بشریت در شنیدن "صدای" بموجودات فضایی  پیدا کرده اند.

در چند سال گذشته ، متخصصان نجوم استفاده از طرح جدیدی را برای جستجوی حیات فرازمینی به نام METI (تبادل پیام ها با هوش فرازمینی) آغاز کرده اند. این طرح شامل ارسال سیگنال هایی به فضای کیهانی است. دانشمندان آنها را به فضا می فرستند و هر تعداد از اشکال حیات هوشمند را که موجود باشد، به پاسخ دادن دعوت می کنند . برخی از متخصصان علوم نجومی معتقدند که احتمال پاسخ گرفتن از آنها بسیار زیاد است و فقط باید صبر و حوصله داشت .

خلبان شرکت هواپیمایی پاکستانی از پرواز بشقاب پرنده بر فراز پنجاب خبر داد + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
رئیس پیشین برنامه فضایی اسرائیل: موجودات فضایی در بین ما زندگی می کنند

نشریه دیلی استار می نویسد آخرین پیام از اسپانیا ارسال شده است. این پیام به سمت ستاره لوتن که 12 سال نوری از خورشید فاصله دارد، ارسال شد . دو سیاره به دور این ستاره می چرخند که یکی از آنها قابل سکونت است. اما از آنجا که سیگنال خیلی دوری فرستاده می شود ، در صورت وجود حیات در این سیاره ، زودتر از سال 2042 به انجا نخواهد رسید.

قابل توجه است که برخی از دانشمندان از دریافت پاسخ از موجودات فضایی می ترسند ، زیرا این ممکن است با تسخیر کره زمین منجر شود . اما ، طرفداران ارسال سیگنال به فضا معتقدند جای نگرانی نیست. آنها بسیار بیشتر نگران این واقعیت هستند که ممکن است موجودات فضایی پیام های ارسالی از طرف انسان ها را درک نکنند و در این رابطه سیگنال ها کوتاه تر ، واضح تر و خلاصه تر می شوند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала