برنامه بین المللی کودکان "گازپروم" با شرکت کودکان بیش از 100 کشور رکورد جدید گینس را برقرار کرد

© Photo / Press Center of Gazprom International Children’s Social Programme Football for Friendshipبرنامه بین المللی کودکان "گازپروم" با شرکت کودکان بیش از 100 کشور رکورد جدید گینس را برقرار کرد
برنامه بین المللی کودکان گازپروم با شرکت کودکان بیش از 100 کشور رکورد جدید گینس را برقرار کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هشتمین دوره برنامه اجتماعی بین المللی کودکان "فوتبال برای دوستی" که توسط شرکت "گازپروم" روسیه ترتیب داده شده، به پایان رسید.

به گزارش اسپوتنیک، در چارچوب این فصل ، اولین مسابقات قهرمانی آنلاین" فوتبال برای دوستی" برای ورزشکاران نوجوان از 104 کشور برگزار شد. در مجموع ، بیش از 1 میلیون نفر در رویدادهای فصل هشتم شرکت کردند.

"با متحد کردن  دوستان ، جهانیان را متحد می کنیم " ، شعار برنامه اجتماعی بین المللی کودکان و نوجوانان فوتبال برای دوستی 2020 گازپروم است. شرکت کنندگان در این برنامه - فوتبالیست های جوان و روزنامه نگاران 10-16 ساله - در کشورهای خود به عنوان سفیران مهمترین ارزشهای انسانی : دوستی ، برابری ، عدالت ، سلامتی ، صلح ، فداکاری ، پیروزی ، سنت ها و افتخار عمل می کنند. این برنامه با حمایت فیفا ، یوفا ، اتحادیه های ملی فوتبال و باشگاه های برجسته جهان در حال اجرا است. سفیر جهانی این برنامه روبرتو کارلوس، برنده جام جهانی فوتبال و سه بار قهرمان لیگ قهرمانان یوفا (لیگ قهرمانان اروپا) است.

در طول فصل ، شرکت کنندگان نوجوان ، با حمایت از ورزشکاران مشهور ، نمایندگان آکادمی های فوتبال و روزنامه نگاران از رسانه های برجسته ، بیش از 50 رویداد برگزار کردند. بچه ها نه تنها دانش جدیدی در مورد استراتژی و تاکتیک های فوتبال دریافت کرده و فنون بازی را آموختند ، بلکه میزبان و خبرنگار رویدادها شده ، درباره ابتکارات زیست محیطی و اجتماعی خود صحبت کرده و در چارچوب 75 سالگرد سازمان ملل در بحث های جهانی شرکت نمودند.

یک ماژول آموزشی رایگان به 10 زبان در آکادمی "فوتبال برای دوستی" برای مربیان راه اندازی شد. تاکنون بیش از 5000 مربی و معلم تربیت بدنی از کشورهای مختلف در این آکادمی آموزش دیده اند.

رویدادهای پایانی این فصل به صورت آنلاین برگزار شد. بیش از 100 آکادمی فوتبال از سراسر جهان پروژه های خود را برای حمایت و آموزش ورزشکاران جوان در همایش بین المللی سالانه فوتبال برای دوستی ارائه دادند. پروژه های بولیوی ، هند ، نیجریه و روسیه به عنوان بهترین ها شناخته شدند. شرکت کنندگان نوجوان از 104 کشور در مدرسه در زمینه نه (9) ارزش (دوستی ، برابری ، عدالت ، سلامتی ، صلح ، فداکاری ، پیروزی ، سنت ها و افتخار) ،  آموزش دیدند و به مسئولیت پذیرترین باشگاه فوتبال در جهان رای دادند. به گفته کودکان ، باشگاه بارسلونا در سال 2020 قهرمان "جام نه ارزش" شد.

در پایان فصل ، بچه ها در مسابقات جهانی فوتبال برای دوستی شرکت کردند. تیم دوستی که بازیکنان جوانی از بوسنی و هرزگوین ، قزاقستان ، لتونی ، امارات متحده عربی ، روسیه و ترکیه را شامل می شد ، این پیروزی را به دست آورد. این مسابقات بر روی سکوی شبیه ساز فوتبال چند نفره ویژه موسوم به   Football for Friendship World (F4F World) برگزار شد. امروز ، در روز جهانی فوتبال ، یک بازی موبایل جدید برای بارگیری در دسترس همه قرار گرفته است.

در پایان فصل 2020 ، برنامه "فوتبال برای دوستی" به دلیل میزبانی گسترده ترین رویداد آنلاین فوتبال ، رکورد جهانی گینس را از آن خود کرد. یک کلاس مستر 2.5 ساعته با فیدهای ویدئویی زنده از فرانسه ، برزیل ، روسیه ، اروگوئه ، پاکستان ، ایرلند ، قبرس ، پرو ، هند ، گویان و اسپانیا برای کودکان از بیش از 100 کشور برگزار شد. این برنامه پیش از این رکورد جهانی گینس برای چند ملیتی ترین تمرین فوتبال در جهان را داشت.

ویکتور زوبکوف ، رئیس هیئت مدیره شرکت گازپروم:

از سال 2013 ، گازپروم برنامه بین المللی کودکان فوتبال برای دوستی را اجرا می کند. در این مدت ، این پروژه هزاران دختر و پسر از ملیت ها و دارای توانایی های جسمی مختلف از 211 کشور را گرد هم آورده است. امروز ما می توانیم به یک نسل کامل از ورزشکاران ، چهره های عمومی ، روزنامه نگاران و جوانان مشتاق که توسط برنامه فوتبال برای دوستی  Football for Friendship)) فرصتهای شگفت انگیزی برای رشد یافتند ، افتخار کنیم. "

روبرتو کارلوس ، سفیر جهانی فوتبال برای دوستی:

فوتبال برای دوستی برنامه ای است که بچه های واقعاً با استعداد و با انگیزه عاشق فوتبال را گرد هم می آورد و به آنها این فرصت را می دهد تا رشد پیدا کرده، درباره یکدیگر اطلاعات بیشتری کسب نموده  و دوستان جدیدی در کشورهای دیگر پیدا کنند. تعداد زیادی از بازیکنان فوتبال نوجوان در سراسر جهان رویای ورود به فوتبال را برای دوستی دارند و ارزشهای جهانی انسانی که توسط این برنامه تبلیغ می شود برای بچه ها و آینده آنها واقعاً مهم است. "

فرانک لودولف ، رئیس بخش آموزش و آموزش فوتبال یوفا:

"من هم از حرفه ای بودن برگزارکنندگان و هم از ترکیب بین المللی "فوتبال برای دوستی" تحت تأثیر قرار گرفته ام. من صمیمانه امیدوارم که بیماری همه گیر (کرونا) در آینده نزدیک فقط به عنوان یک خاطره باقی بماند. من معتقدم همه مسابقات فوتبال و ورزش باید در قالب های معمول و در مکان های واقعی برگزار شوند. با این وجود ، ما در حال ورود به دوره جدیدی از تعامل ، کسب دانش با استفاده از قالب های ارتباطی ترکیبی هستیم. برای برگزارکنندگان در فصول بعدی برنامه آرزوی موفقیت می کنم ، که فارغ از شرایط  فعلی به اصول توسعه پایدار وفادار مانده است. "

برخی نکات درباره برنامه "فوتبال برای  دوستی":

برنامه اجتماعی بین المللی کودکان "فوتبال برای دوستی" از سال 2013 توسط شرکت گازپروم روسیه اجرا می شود. طی هشت فصل گذشته ، این برنامه 211 کشور و منطقه را تحت پوشش قرار داده ، بیش از 15 هزار شرکت کننده را گرد هم آورده و بیش از 6 میلیون طرفدار کسب کرده است.

شرکت کنندگان در برنامه - بازیکنان نوجوان فوتبال و روزنامه نگاران نوجوان - دختران و پسران 10-16 ساله ، از جمله معلولین هستند. فوتبالیست های نوجوان به نمایندگی از کشورها و فرهنگ های مختلف در تیم های مختلط متحد شده و با نمونه خود نشان می دهند

که ملیت ، جنسیت و توانایی بدنی مانعی برای بازی در یک تیم متحد نیست. روزنامه نگاران نوجوان وقایع این برنامه را در مرکز بین المللی مطبوعات کودکان پوشش می دهند. همه شرکت کنندگان عنوان سفیران نوجوان را دریافت کرده و پس از شرکت در برنامه ، تجربه به دست آمده در برنامه "فوتبال برای دوستی" را با همسالان خود به اشتراک گذاشته و ارزش های جهانی انسانی - دوستی ، برابری ، عدالت ، سلامتی ، صلح ، وفاداری ، پیروزی ، سنت و افتخار را ارتقا می دهند.

برنامه" فوتبال برای دوستی" توسط یوفا ، فیفا ، فدراسیون های فوتبال و باشگاه های مطرح فوتبال جهان ، بنیادهای خیریه بین المللی ، ورزشکاران مشهور ، سیاستمداران و هنرمندان پشتیبانی می شود. این پروژه برنده جوایز بین المللی و ملی بی شماری در زمینه های مسئولیت اجتماعی ، ورزش و ارتباطات از جمله دو رکورد جهانی گینس شده است.

منابع رسمی برنامه در اینترنت:

عکس و فیلم برای رسانه ها: http://media.footballforfriendship.com/folders/143/

سکوی دیجیتال: https://footballforfriendship.com/

وب سایت: https://www.gazprom-football.com/football-for-friendship/

اینستاگرام: https://www.instagram.com/footballforfriendship/

فیس بوک: https://www.facebook.com/FootballForFriendship/

یوتیوب: https://www.facebook.com/FootballForFriendship/

ویکی پدیا: https://ru.wikipedia.org/wiki/Футбол_для_дружбы

توییتر: https://twitter.com/f4fprogramme

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала