قدردانی ویژه نتانیاهو از رئیس جمهور آمریکا

© AFP 2023 / Gil Cohen-Magenقدردانی ویژه نتانیاهو از رئیس جمهور آمریکا
قدردانی ویژه نتانیاهو از رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل در مراسمی خصوصی با سفیر آمریکا به مناسبت سومین سالگرد اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان "پایتخت اسرائیل" گفت: مردم یهود این را فراموش نمی کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در این مراسم با حضور دیوید فریدمن سفیر آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خاطر خوش خدمتی هایش برای این کشور تقدیر کرد.

دلایل سفر نتانیاهو به عربستان - اسپوتنیک ایران
هشدار نتانیاهو به بایدن برای بازگشت به برجام

وی به اقدامات ترامپ در طول ریاست جمهوری از جمله به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان "پایتخت ابدی اسرائیل" و همچنین به رسمیت شناختن "حاکمیت" اسرائیل بر بلندی های جولان و طرح به اصطلاح صلح وی موسوم به "معامله قرن" که نتانیاهو آن را "طرح صلحی واقع بینانه" توصیف میکند اشاره کرد.

همچنین بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل نیز گفت: "من خوشحالم که ترامپ اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت و برای همیشه پایتخت ما باقی خواهد ماند. ما از این حمایت بسیار خوشحالیم و البته به همکاری با دولت جدید امیدواریم."

 فریدمن نیز گفت: ترامپ در ۶ دسامبر ۲۰۱۷ تصمیمی "شجاعانه" اتخاذ کرد و بنابراین "پیامی واضح به جهانیان رساند که ایالات متحده بدون ترس کنار متحدان خود ایستاده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала