حمله کردها به مقر نیروهای ترکیه در شمال سوریه

© AP Photo / Syrian Democratic Forcesحمله کردها به مقر نیروهای ترکیه در شمال سوریه
حمله کردها به مقر نیروهای ترکیه در شمال سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نتیجه حمله نیروهای کرد به مقر ارتش ترکیه در شمال سوریه، سه سرباز ترک کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) در شمال سوریه علیه نیروهای ترکیه یورش مسلحانه انجام دادند. آژانس خبری "فرات" روز یکشنبه گزارش داد که کردها به سربازانی که از مقر ارتش ترکیه در عفرین محافظت می کردند، حمله کردند.

اسد توافق كردها و آمریكا درباره استخراج  نفت در سوریه را غارتگری خواند - اسپوتنیک ایران
اسد توافق كردها و آمریكا درباره استخراج نفت در سوریه را غارتگری خواند

طبق گزارش این آژانس در نتیجه این یورش سه سرباز ترک کشته شدند. بنا به اعلام فرات، آنکارا تاکنون اطلاعاتی در مورد نوع یورش جنگجویان "ی‌پ‌گ" دریافت نکرده است.

پیش از این در این منطقه، کردها با تشکیلات اپوزیسیون سوریه که طرفدار ترکیه هستند، وارد درگیری شده بودند. در نتیجه این درگیری یک ستیزه جو کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

درگیری بین نیروهای کرد و نیروهای ترک در شمال استان حسکه در جریان است. توپخانه ارتش ترکیه حومه شهر راس العین را که واحدهای ی‌پ‌گ در آنجا فعالیت می‌کنند، گلوله باران می‌کند. بنا به اعلام کانال تلویزیونی سوریا، این گلوله باران به خانه‌های غیرنظامیان در روستاهای ام خرمال، اوداد ابدال و نوویهات خسارت وارد کرده است. از تعداد قربانیان این گلوله باران اطلاعی در دست نیست.

از سال 2017، ترکیه سه عملیات نظامی سپر فرات، شاخه زیتون و چشمه صلح را در مناطق شمالی سوریه انجام داده است. در نتیجه ، یک منطقه حائل امنیتی بین شهرهای اعزاز و جرابلوس در شمال حلب ایجاد شد، عفرین اشغال شد و مناطق مرزی در شرق رود فرات تحت کنترل ترکیه در آمدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала