نفوذ پهپاد حزب الله لبنان به آسمان اسرائیل

© AP Photo / Mohammed Zaatariنفوذ پهپاد حزب الله لبنان به آسمان اسرائیل
نفوذ پهپاد حزب الله لبنان به آسمان اسرائیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پهپاد حزب‌الله لبنان با ورود به حریم هوایی اسرائیل و تصویربرداری از رزمایش شبیه‌سازی عملیات نظامی علیه حزب‌الله لبنان توسط ارتش اسرائیل سبب توقف این رزمایش شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه المنار، داود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، عبور پهپاد مقاومت از حریم هوایی اسرائیل و اقدام آن به رصد تحرکات ارتش اسرائیل و مانورهایی که آنها به‌منظور آماده‌سازی برای شروع یک حمله در جبهه شمالی در لبنان یا سوریه و یا نوار غزه انجام می‌داد، بیانگر یک دستاورد نظامی و استراتژیک بزرگ برای حزب‌الله است.

رزمایش اسرائیل برای مقابله با حزب الله - اسپوتنیک ایران
رزمایش اسرائیل برای مقابله با حزب الله

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی همچنین تأکید کرد که این امر دال بر آن است که مقاومت اسلامی در لبنان در حال توسعه توانایی‌های نظامی و امکانات خود در زمینه‌های مختلف است. وی با تأکید بر این که مقاومت فلسطین آماده مقابله با هرگونه تجاوز علیه ملت خود است افزود: طبق ارزیابی‌های ما دشمن اسرائیل قصد انجام تجاوزی علیه مقاومت فلسطین و ملت آن به‌ویژه در آستانه تغییر دولت ایالات متحده را دارد.

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اشاره کرد، اسرائیل در تلاش است اقداماتی پیشگیرانه جهت پیچیده کردن امور در برابر دولت جدید آمریکا اتخاذ کند، اما در هر صورت مقاومت فلسطین آماده و هوشیار برای مقابله با همه احتمالات است و به هرگونه تجاوز یا جنایت تروریستی پاسخ خواهد داد.

عصر جمعه گذشته شبکه المنار تصاویری از منطقه الجلیل را نشان داد که توسط یک پهپاد متعلق به مقاومت تصویربرداری شده بود. پهپاد مذکور موفق به تصویربرداری از همه اقدام‌های امنیتی و نظامی ارتش اسرائیل در روز دوم رزمایش خود شد.

در این رزمایش اسرائیل، جنگنده‌ها، بالگردها، کشتی‌های جنگی و نیروی زمینی حضور داشتند. این نفوذ هوایی در حالی رخ داد که ارتش اسرائیل در روز‌های اخیر در سطح بالای هشدار امنیتی و حالت آماده‌باش قرار دارد. این نخستین بار نیست که پهپاد‌های حزب‌الله موفق به عبور از حریم هوایی اسرائیل می‌شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала