آغاز تولید واکسن روسی Sputnik V از سوی یک شرکت کره جنوبی

© Photo / RDIFآغاز تولید واکسن روسی Sputnik V از سوی یک شرکت کره جنوبی
آغاز تولید واکسن روسی Sputnik V از سوی یک شرکت کره جنوبی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت کره ای GL Rapha در حال کار برای تولید یک محموله آزمایشی از واکسن روسی Sputnik V علیه کرونا است و از ماه ژانویه فروش و صادرات این واکسن را آغاز خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) و GL Rapha یکی از بزرگترین شرکت های بیوتکنولوژی کره جنوبی در ماه نوامبر در مورد تولید واکسن روسی کرونا  Sputnik V در این کشور برای صادرات آن به سایر کشورها توافق کردند. طبق این توافق   بازار جهانی سالانه بیش از 150 میلیون دوز واکسن Sputnik V تولیدی در کره جنوبی را دریافت خواهد کرد.

کیم گی یانگ ، رئیس بخش روابط عمومی GL Rapha گفت: "ما اکنون در حال کار برای تولید یک محموله آزمایشی واکسن هستیم. محصولی که در حین تولید آزمایشی بدست می آید باید از نظر مطابقت با واکسن تولید شده در روسیه بررسی شود. بنابراین ، در این ماه ما قصد داریم نتایج حاصله را به طرف روسی بفرستیم ، و اگر در تأیید آنها مشکلی نشان ندهد  ، از ژانویه ما تولید خود را به طور منظم از سر خواهیم گرفت. پس از بررسی های بیشتر  در کره جنوبی و تولید مقدار مشخصی از واکسن ، می توان از آنها را صادر کرد" .

وی افزود كه این شركت در حال رایزنی با تمام مقامات ذیربط در كره جنوبی است تا کلیه تأییدیه های لازم برای تولید و ذخیره واكسن را بدست آورد. کیم گی یانگ توضیح داد: "هیچ مشکل بزرگی وجود ندارد ، زیرا واکسن به هیچ وجه برای کره جنوبی در نظر گرفته نشده است. کل حجم تولید مربوط به خاورمیانه است."

به گفته کیم گی یانگ: "قرار است صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه با شرکت Yas Pharmaceuticals در ابوظبی برای توزیع اسپوتنیک وی در خاورمیانه قراردادی را امضا کند." 

اعلام قیمت جهانی واکسن اسپوتنیک V - اسپوتنیک ایران
اعلام قیمت جهانی واکسن اسپوتنیک V

تماینده این شرکت افزوده است که GL Rapha آماده است تا حجم تولید را بالا ببرد و با دیگر کشورها برای صادرات واکسن در حال گفتگو است. وی افزود که درخواست های زیادی برای دریافت این واکسن روسی کرونا واصل شده است.از جمله رئیس جمهور آرژانتین اعلام کرده کشور وی نیاز به دریافت 25 میلیون دوز واکسن دارد.

در اوایل ماه اوت ، وزارت بهداشت  روسیه اولین واکسن در جهان را برای پیشگیری از کووید 19  که توسط متخصصان مرکز ملی گامالیا با کمک صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ساخته شده، ثبت کرد. نام آن Sputnik V است.

در تابستان ، این  واکسن  با موفقیت دو مرحله تحقیق و آزمایش روی داوطلبان 18 تا 60 ساله را گذرانده و در نهایت پاسخ ایمنی و آنتی بادی های SARS-CoV-2 را در داوطلبان ایجاد کرده است. مرحله آزمایشات پس از ثبت واکسن از سپتامبر آغاز شد. علاوه بر روسیه ، مطالعه این واکسن  در امارات ، ونزوئلا ، هند و بلاروس انجام می شود.

نتایج تحقیقات حاکی از آن است میزان ثمر بخشی این واکسن 91.4٪ در روز 28 ام پس از اولین تزریق و بیش از 95٪ در روز 42 ام پس از اولین تزریق است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала