کره زمین در آستانه یک فاجعه آب و هوایی

CC BY 2.0 / Cattan2011 / Lichfield City, Englandکره زمین در آستانه یک فاجعه آب و هوایی
کره زمین در آستانه یک فاجعه آب و هوایی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان هواشناسی جهانی اعلام کرد که سال 2020 یکی از گرم ترین موارد ثبت شده در تاریخ است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان هواشناسی جهانی اعلام کرد که سال 2020 یکی از گرم ترین سال های موارد ثبت شده در طول تاریخ است. در سال جاری میانگین دما 1.2 درجه سانتیگراد نسبت به قبل بیشتر شده است. درعین حال اشاره شده که می تواند تا سال 2024 به طور موقت از 1.5 درجه سانتیگراد فراتر رود.

اولین قربانیان فاجعه تغییر آب و هوا در دنیا معرفی شدند  - اسپوتنیک ایران
اولین قربانیان فاجعه تغییر آب و هوا در دنیا معرفی شدند

رئیس سازمان ملل اعلام کرده است که جهان در آستانه یک فاجعه اقلیمی قرار دارد.

براساس آمار و گزارش‌های مقدماتی آب و هوایی، سالهای 2015-2020 به گرمترین سالهای تاریخ تبدیل خواهند شد. میانگین دما در پنج سال گذشته و طی ده سال گذشته نیز در حال شکستن رکورد ها است که نشانگر تسریع در گرم شدن کره زمین است. همچنین اشاره شده که دمای زمین در 30 سال آینده می‌تواند یک درجه سانتیگراد گرمتر شود. برای جلوگیری از این تغییرات فاجعه بار آب و هوایی، تولید نفت، گاز و زغال سنگ باید در هر سال، شش درصد کاهش یابد.
به گفته دانشمندان، در سال 2020 تغیرات اقلیمی باعث شده تا آتش سوزی مناطق وسیعی را در استرالیا، سیبری، سواحل غربی ایالات متحده و آمریکای جنوبی در بر گیرد. از سویی هم جاری شدن سیل در مناطقی از آفریقا و جنوب شرقی آسیا منجر بی خانمان ساختن گسترده مردم و عدم امنیت غذایی برای میلیون ها نفر شده است.
برای اولین بار در شمال سیبری، درجه هوا به 38 درجه سانتیگراد رسید که به بالاترین درجه حرارت شناخته شده در هر نقطه از شمال قطب شمال است.
در اقیانوس اطلس 30 طوفان صورت رخ داده است که 13 طوفان قدرتمند به عنوان یک رکورد ثبت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала