در تئوری جهان پایان دارد

© Photo / ESO/M. Kornmesserدر تئوری جهان پایان دارد
در تئوری جهان پایان دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس یافته های دانشمندان جهان هستی دست کم در تئوری پایان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، طبق فرضیه جدیدی که توسط دانشمندان دانشگاه فدرال امانوئل کانت بالتیک واقع در کالینینگراد ارائه شده است، جهان دارای مرزهایی است، اما انرژی تاریک در آن وجود ندارد - یک شکل فرضی از انرژی که وجود آن در حال بحث است، که دارای فشار منفی است و به طور مساوی کل فضای جهان را پر می کند.

"این واقعیت که جهان ما در حال گسترش است تقریباً صد سال پیش کشف شد، اما اینکه دقیقاً چگونه این اتفاق می افتد، دانشمندان فقط در دهه 90 قرن گذشته، هنگامی که تلسکوپ های قدرتمند (از جمله فضایی و مداری) ظاهر شدند و دوران کیهان شناسی دقیق آغاز شد، متوجه شدند. در طی مشاهدات و تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده، معلوم شد که جهان فقط در حال گسترش نیست، بلکه با شتابی که از سه تا چهار میلیارد سال پس از تولد جهان آغاز شده است، در حال گسترش است. "

مدت ها اعتقاد بر این بود که فضا با ماده معمولی پر شده است - ستاره ها، سیارات، سیارک ها، دنباله دارها و گاز بین کهکشانی بسیار کمیاب. اما اگر این چنین باشد، انبساط شتابان مغایر قانون گرانش است که طبق آن اجسام به یکدیگر جذب می شوند. نیروهای گرانشی سرعت انبساط جهان را کاهش می دهند، اما به هیچ وجه سرعت آن را نمی گیرند.

سپس این ایده متولد شد که جهان عمدتا نه با مواد معمولی، بلکه با گونه ای از "انرژی تاریک" پر شده است که دارای خواص ویژهای است. هیچ کس نمی داند چیست و چگونه کار می کند، اما طبق یک نظریه ، 70٪ از جهان از این انرژی تاریک تشکیل شده است.

یک مدل ریاضی از جهان وجود دارد که در آن دافعه اضافی اتفاق می افتد و جایی که هیچ تضادی بین واقعیت ها در حال تسریع در گسترش جهان نیست و در عین حال قانون جاذبه جهانی در حال اجرا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала