راهی برای کاهش خطر ایجاد بیماری های همه گیر جدید

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر راهی برای کاهش خطر ایجاد بیماری های همه گیر جدید
راهی برای کاهش خطر ایجاد بیماری های همه گیر جدید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چگونه می‌توان از آغاز بیماری های همه گیر جدید پیشگیری کرد؟

به گزارش اسپوتنیک،  ماریا وارانتسوا، زیست شناس و یکی از شرکت کنندگان در کنوانسیون های سازمان ملل در مورد حمایت از حیوانات و تنوع زیستی گفت: " ممنوعیت تجارت حیوانات وحشی و ترمیم زیستگاه های آنها خطر همه گیری های جدید را کاهش می دهد."

میمون ها نمونه خون کرونا را دزدیدند - اسپوتنیک ایران
میمون ها نمونه خون کرونا را دزدیدند

به گفته وی، پیش از این در چین و ویتنام در ارتباط با همه گیری ویروس کرونا راه چنین تجارتی بسته شده است. دادخواست تحریم مربوطه توسط شاخه روسی Greenpeace نیز آغاز شده است.

وارانتسوا گفت: "ما همیشه می دانیم که وقتی تجارت میمون وجود دارد، خطر انتقال بیماری هم هست <...> به گفته دانشمندان، 60-70 نوع ویروس مختلف بر روی هر پستاندار زندگی می کنند." وی افزود که به گفته کارشناسان، حدود 1.5 میلیون ویروس از نظر تئوری می توانند از پستانداران به انسان منتقل شوند.

این زیست شناس خاطرنشان کرد که امروز ظرفیت این سیاره کاهش یافته است، انسان همچنان با عمق بیشتری به طبیعت حمله می کند ، بنابراین با پاتوژن های جدید بیماری های عفونی روبرو می‌شود و سپس آنها را گسترش می دهد. وارانتسوا گفت: "در محیط طبیعی، هر گونه زیستگاه خاص خود را دارد و در اکوسیستم با گونه هایی که با آنها رشد کرده و با یکدیگر سازگار شده اند روبرو می‌شود و بشریت این نظم را برهم می‌زند." 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала