پیدا شدن خانه اسرارآمیز حضرت عیسی در دوران کودکی + عکس

CC BY 2.0 / Hans Johnson / Nazarethپیدا شدن خانه اسرارآمیز حضرت عیسی در دوران کودکی + عکس
پیدا شدن خانه  اسرارآمیز حضرت عیسی در دوران کودکی + عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باستان شناسان اعلام کردند خانه ای را یافته اند كه حضرت عیسی دوران كودكی خود را در آنجا گذرانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اکسپرس، این خانه در ناصره ، شهری در شمال اسرائیل کشف شده که سومین شهر مهم در زندگی حضرت عیسی پس از اورشلیم و بیت لحم است. طبق روایت انجیل ، دوران کودکی و جوانی حضرت عیسی در این شهرها  گذشت.

این خانه را برای اولین بار در دهه 1880 میلادی  توسط راهبه های مسیحی ناصره کشف کردند که تا دهه 1930 که به گفته ویکتور گوئرین،  محقق کتاب مقدس در سال 1888 در آنجا حفاری می کردند. در آن زمان ، راهبه ها هیچ مدرکی دال بر اینکه حضرت عیسی زمانی در آنجا زندگی می کرد ، پیدا نکرده بودند اما حال یکی از باستان شناسان  یقین دارد که اینجا خانه عیسی مسیح بوده است.

​پروفسور کن دارک از دانشگاه ردینگ لندن برای اولین بار در سال 2006 کاوش در این مکان را آغاز کرد و در سال 2015 اظهار داشت که این مکان قطعاً خانه حضرت عیسی است. فناوری مدرن به دانشمندان این امکان را داده است که ثابت کنند این خانه در قرن اول  میلادی ساخته شده است. پروفسور دارک معتقد است که شواهد حاکی از درستی فرضیه های وی حتی در کتاب مقدس وجود دارد. به گفته این باستان شناس ، خانه توسط یک آدم حرفه ای ساخته شده که به نظر وی ، می تواند یوسف باشد که  طبق کتاب عهد جدید ، پدر زمینی عیسی مسیح بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала