باکو قطعنامه سنای فرانسه درباره قره باغ را کاغذ پاره خواند

© Photo / Press-service of the Azerbaijani president /  مراجعه به بانک تصاویر باکو قطعنامه سنای فرانسه درباره قره باغ را کاغذ پاره خواند
باکو قطعنامه سنای فرانسه درباره قره باغ را کاغذ پاره خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باکو در واکنش به قطعنامه سنای فرانسه آن را فاقد ارزش و کاغذ پاره نامید.

به گزارش اسپوتنیک، هاكمت حاجی اف، دستيار رياست جمهوري آذربايجان گفت، آذربايجان قطعنامه سنای فرانسه در مورد قره باغ را يک كاغذ معمولي مي داند.

روز چهارشنبه ، سنای فرانسه قطعنامه ای را با اکثریت مطلق آرا تصویب کرد و از دولت این کشور خواست که قره باغ قره باغ را به رسمیت بشناسد. این سند ماهیت مشاوره ای دارد.  

درخواست سنای فرانسه از دولت برای به رسمیت شناختن قره باغ
 - اسپوتنیک ایران
درخواست سنای فرانسه از دولت برای به رسمیت شناختن قره باغ

"اول از همه ، ما می خواهیم تأکید کنیم که این قطعنامه برای آذربایجان چیزی بیشتر از یک کاغذ معمولی نیست. این قطعه کاغذ که به نام جاه طلبی های سیاسی محدود همراه با نقض فاحش قوانین بین المللی ، منشور سازمان ملل و قطعنامه های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شده است ، پرسش جدی را ایجاد می کند. حاجی اف گفت: "در ارتباط با اهداف و فعالیتهای عینی فرانسه ، هم به عنوان یک کشور مشترک رئیس گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا و هم به عنوان عضوی دائم شورای امنیت سازمان ملل".

حاجی یف افزود كه باكو تصویب این قطعنامه را یک گام بسیار شرم آور برای سیاست و پارلمانتاریسم فرانسه می داند.

دستیار رئیس جمهوری آذربایجان گفت: "دولت فرانسه باید موضع رسمی خود را در مورد غیرقابل قبول بودن چنین اقدامات تحریک آمیز اعلام کند و با اتخاذ بیانیه ای در محکومیت این قطعنامه، از تمامیت ارضی آذربایجان حمایت کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала