چه حیواناتی به واکسن کرونا نیاز دارند؟

CC BY-SA 2.0 / David Brossard / Scaly Anteaterچه حیواناتی به واکسن کرونا نیاز دارند؟
چه حیواناتی به واکسن کرونا نیاز دارند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی در خصوص اینکه ویروس کرونا از چه حیوانی به انسان سرایت کرده، گمانه زنی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، فرانک کونینگس، کارشناس ارشد آزمایشگاه سازمان بهداشت جهانی در یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین در حساب رسمی توئیتر این سازمان گفت: " ویروس SARS-CoV-2 به احتمال زیاد از طریق یک پانگولین (مورچه خوار پولک دار)  یا گونه‌ای از آنها به انسان منتقل شده است.

"دو سناریو به احتمال زیاد وجود دارد. اولی این است که ویروس مستقیماً از خفاش به انسان منتقل شده و به سرعت یا به طور کامل سازگار شده است. این یک سناریو ممکن است اما بعید است. دومین مورد، به احتمال زیاد، این است که ویروس از خفاش به یک یا چند گونه حیوانی رسیده است، او فرصت سازگاری با آنها را داشت و فقط پس از آن به انسانی سرایت کرده ".

كونینگس تأكید كرد كه یافتن آن نسخه ای از ویروس كه هنوز با انسان سازگار نشده بود به فهمیدن اینکه چه تغییراتی در ویروس برای آلوده كردن افراد مهم بوده و ایجاد واكسن ها و داروهای موثرتر كمک می كند.

به گفته وی، در حال حاضر مطالعات بر روی حیوانات مختلف از جمله دام‌ و خانگی در حال انجام است تا مشخص شود که آنها در برابر عفونت حساس هستند و آیا می توانند منبعی برای ویروس باشند. و اینکه ممکن است در آینده برای آنها نیز به واکسن نیاز داشته باشند.

این متخصص افزود: "ما می دانیم که گربه ها و تا حدی سگ ها به ویروس حساس هستند. اگر ویروس در آینده نزدیک به گردش خو در بین ما ادامه دهد، ایده خوبی است که آنها را واکسینه کنید. آنها بیمار نمی شوند، آنها نمی توانند ویروس را به راحتی منتقل کنند، اما می توانند آلوده شوند. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала