فرانسه از ترکیه خواست تا مزدوران سوری را از قره باغ خارج کند

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر فرانسه از ترکیه خواست تا مزدوران سوری را از قره باغ خارج کند
فرانسه از ترکیه خواست تا مزدوران سوری را از قره باغ خارج کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به تغییر لحن مقامات ترکیه، خواستار اقدامات عملی ترکیه در خروج مزدوران سوری از قره باغ شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه فرانسه، ژان - ایو لو دریان گفت: " فرانسه از ترکیه انتظار دارد شواهدی مبنی بر تغییر واقعی سیاست و به ویژه "خروج مزدوران سوریه" از قره باغ  نشان دهد."

وی در جلسه کمیته امور خارجه مجلس شورای ملی فرانسه گفت: " در طی چند روز، من می توانستم برخی تغییرات در لحن اظهارات مقامات ترکیه را مورد توجه قرار دهم ... اما تغییرات در سخنرانی ها کافی نیست، اقدامات لازم است، شواهد واقعی از تغییر سیاست."

وزیر امور فرانسه خارجه تأکید کرد: "یکی از اقداماتی که از ترکیه انتظار داریم عقب نشینی مزدوران سوری است که به ابتکار عمل این کشور در قره باغ کوهستانی مستقر شده اند."

در همان زمان، وی خاطرنشان کرد که در اجلاس اتحادیه اروپا در ماه دسامبر، سران کشورها و دولت ها بر اساس شرایط فعلی در مورد مسئله ترکیه نتیجه گیری می کنند.

در اجلاس اتحادیه اروپا در ماه اکتبر، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که 300 شبه نظامی سوری از طریق شهر غازی عینتاب ترکیه به مقصد باکو اعزام شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала