آمریکا طرح های مخفی بمب افکن نابود کننده شوروی را منتشر کرد

CC0 / NASA / Un XB-70 de la NASA en 1968.آمریکا طرح های مخفی بمب افکن نابود کننده شوروی را منتشر کرد
آمریکا طرح های مخفی بمب افکن نابود کننده شوروی را منتشر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده قصد داشت از بمب افکن مافوق صوت "ایکس بی-70 والکیری" به عنوان حمل کننده موشک های هسته ای و همچنین هواپیمای مسافربری استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از درایو، ایالات متحده قرار بود تا بمب افکن مافوق صوت "ایکس بی-70 والکیری" را با موشک های بین قاره ای و موشکی شبیه نسخه کینژال آمریکایی مسلح کند.

در دهه 1960 و در اوج جنگ سرد، در طراحی این بمب افکن سرعتش به 3 ماخ افزایش داده شد و قادر بود تا ارتفاع 21 کیلومتری صعود کند. اما سقوط این هواپیما در 8 ژوئن 1966، هنگامی که یک جنگنده اف-104 به هواپیما برخورد کرد، به کل برنامه پایان داد.

دو فروند از این هواپیما ساخته شد، که یک فروند آن در 8 ژوئن 1966 زمانی که ایکس‌بی-70 شماره 2 در کنار اف 5، اف 4، تی 38 و اف-104 پرواز می‌کرد زمانی که جنگنده اف-104 قصد عکسبرداری از ایکس‌بی-70 را داشت و از روی بمب‌افکن رد می‌شد به دلیل جریان هوای بال بمب‌افکن، جنگنده به طرف بمب‌افکن کشیده شد و به سکان عمودی ایکس‌بی-70 برخورد کرده و هر دو هواپیما سقوط کردند.

در پروژه آمریکایی ها بمب افکن مافوق صوت "ایکس بی-70 والکیری" قرار بود به عنوان یک هواپیمای شناسایی، پشتیبانی و حتی مانند یک هواپیمای مسافربری مانند کنکورد نیز استفاده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала