محققان چینی توانستند قرص ها را به ربات تبدیل کنند

© Depositphotos.com / Snowingمحققان چینی توانستند قرص های رباتی بسازند
محققان چینی توانستند قرص های رباتی بسازند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان چینی با استفاده از پلی وینیل الکل، گلوتن و ذرات آهن یک اسپری مغناطیسی توسعه داده‌اند که قادر است قرص‌ها را به ربات‌های متحرک تبدیل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی‌میل، دانشمندان دانشگاه سیتی در هنگ کنگ اسپری به نام "اسپری ام" تولید کردند که قادر است روی جسم مورد نظر بچسبد و هنگامی که فعال شد اجازه می‌دهد تا شی مورد نظر با استفاده از یک میدان مغناطیسی راه برود، بچرخد و بخزد. محققان پیش‌بینی می‌کنند که فناوری آنها می‌تواند برای قرص‌هایی که پزشکان قصد دارند آنها را به یک قسمت خاصی از بدن منتقل کنند مورد استفاده قرار گیرد.

آمال صالح هنرمند مصری تصاویر هنری با قرص و دارو خلق می کند - اسپوتنیک ایران
هنر نقاشی با قرص و دارو

دکتر "شن یاجینگ"(Shen Yajing) رهبر این مطالعه گفت: ایده ما این است که با قرار دادن لایه مغناطیسی مذکور ما بتوانیم هر قرصی را به یک ربات تبدیل کرده و حرکت آنها را کنترل کنیم. تمام مواد اولیه "اسپری ام"(M-spray) زیست سازگار هستند و پوشش رویی آن نیز در صورت از بین رفتن می‌تواند توسط بدن انسان جذب یا دفع شود.

در آزمایش این مطالعه محققان کپسول‌هایی را با اسپری مذکور پوشانده و آنها را به بدن خرگوش‌های بیهوش وارد کردند. با استفاده از فناوری تصویربرداری رادیولوژی، قرص‌ها هنگامی که درون بدن خرگوش بودند ردیابی شدند و محققان شاهد حل شدن پوشش و رسیدن کپسول به محل مورد نظر بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала