اظهارات انصارالله باعث نگرانی اسرائیل شد

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisاظهارات انصارالله باعث نگرانی اسرائیل شد
اظهارات انصارالله باعث نگرانی اسرائیل شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احتمال حمله به بندر ایلات اسرائیل توسط موشک های ارتقا داده شده انصار الله باعث نگرانی در بین مقامات اسرائیلی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المیادین، عبدالوهاب المحبشی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه ای گفت: یمن درحال تلاش برای ارتقای موشکی است که آرامکو را در جده هدف قرار داد تا حدی که بتواند بندر ایلات در اسرائیل را هدف قرار دهد. 

سفیر اسرائیل در روسیه: موشک های ایرانی تهدید مستقیم برای بسیاری از کشورها است - اسپوتنیک ایران
سفیر اسرائیل در روسیه: موشک های ایرانی تهدید مستقیم برای بسیاری از کشورها است

موشک قدس2 که آرامکو را هدف قرار داد یک سلاح جدید در سامانه منحصربفرد موشک‌های بالستیک و بالداری است که نیروی موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی آن را ارتقا داده است.

به گفته یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمن این یک موشک جدید است که بیش از یک بار در عمق عربستان آزمایش شده است. به نظر می‌رسد این آزمایش موفقیت‌آمیز بوده چراکه خسارت‌های بزرگی به تأسیسات نفتی آرامکو زده است. از نظر فنی موشک قدس2 از برخی سامانه‌های دفاع هوایی مثل پاتریوت باک3 و تاد آمریکا که اخیرا عربستان به آن دست یافته، عبور کرده است.

طبیعی است که عربستان این سامانه را برای حفاظت از تأسیسات حیاتی مثل آرامکو مستقر کرده است و احتمالا این سامانه‌ها آماده مقابله با موشک‌های انصارالله هستند. 

از سوی دیگر رسیدن موشک‌های انصارالله به مرکز ساحل غربی عربستان در دریای سرخ به این معناست که تمام تأسیسات حیاتی در معرض حمله هستند. ما درباره هدف قرار دادن آرامکو در جده صحبت می‌کنیم که در 900 کیلومتری مرزهای شمالی یمن است.

بندر ایلات تنها بندر مشرف به دریای سرخ است و در محور شمالی خلیج العقبه واقع است و در سال 1955 افتتاح شد و در حال حاضر برای اهداف تجاری از آن استفاده می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала