احتمال اجباری شدن واکسن کرونا برای مسافران پروازهای بین المللی

© AP Photo / Dan Baliltyاحتمال اجباری شدن واکسن کرونا برای مسافران پروازهای بین المللی
احتمال اجباری شدن واکسن کرونا برای مسافران پروازهای بین المللی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رایزنی مدیر اجرایی بزرگترین خط هواپیمایی استرلیا با دیگر شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان درباره اجباری شدن واکسن کرونا برای مسافران پروازهای بین المللی.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ای بی سی نیوز، آلن جویس، مدیر اجرایی بزرگترین خط هواپیمایی استرلیا ،کانتاس دوشنبه شب در مصاحبه ای اعلام کرد به محض آماده شدن واکسن کرونا، مسافران باید مدارکی را ارائه دهند که نشان می دهد قبل از پرواز با هواپیمای این شرکت واکسن را دریافت کرده اند.

سازمان بهداشت جهانی از تولید واکسن کرونا به شکل اسپری بینی خبر داد - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی از تولید واکسن کرونا به شکل اسپری بینی خبر داد

وی افزود: ما شروط خود برای مسافران بین المللی را تغییر خواهیم داد و از آنها خواهیم خواست قبل از ورود به هواپیما واکسینه شوند. جویس در خصوص گذرنامه های واکسیناسیون گفت، صدور این گذرنامه ها برای مسافران داخلی و خارجی به تدابیر و پیشتیبانی های زیادی نیاز دارد و ممکن است نیاز به مداخله دولت باشد. ما مطمئنا مسافران بین المللی و کسانی که استرالیا را ترک می کنند لازم است واکسینه شوند.

اظهارات این مقام ارشد شرکت کانتاس به دنبال پیشرفت های اعلام شده ناشی از ازمایش واکسن کرونای دانشگاه اکسفورد و شرکت آسترازنکا مظرح شده است که نشان می دهد این واکسن تا 70 درصد از ابتلا افراد به کووید-19 جلوگیری می کند. دانشمندان از خبر واکسن این دو شرکت استقبال کرده اند زیرا این واکسن هم ارزان تر است و هم اسانتر می توان آن را نگهداری کرد و امکان توزیع آسانتری دارد.

محدودیت های کرونایی در استرالیا به جمعیت 26 میلیون نفری این کشور برای کنترل شیوع این ویروس کمک کرده است. تاکنون حدود 28 هزار مورد ابتلا در این کشور گزارش شده و شمار جان باختگان آن از زمان شروع همه گیری اندکی بیش از 900 نفر بوده که بسیار کمتر از کشورهای هم اندازه خود است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала